Portada Tecnoloxía Google mira pal asturianu nel so proyectu de llingües en peligru

Google mira pal asturianu nel so proyectu de llingües en peligru

by asturnet

Google punxo en marcha’l Proyectu de Llingües en Peligru d’Estinción’, una plataforma onde podrá atopase y compartir información sobre idiomes que cuerren peligru de desaniciu. Dientro del estáu español inclúin trés llingües: l’aragonés, l’asturianu y la llingua de signos catalana. Google señala al primeru d’ellos como’l que s’atopa nuna situación más vulnerable. Na páxina del asturianu pueden colgase yá conteníos na nuesa llingua.

El buscador asegura que gracies a esti proyectu, van podese documentase les más de 7.000 llingües de tol mundu que tán a puntu de sumir, col fin de caltener la diversidá, honrar les conocencies de los nuesos mayores y arriquecer el futuru de la mocedá.

La tecnoloxía puede collaborar nestes metes, al dexar que se creen grabaciones d’alta calidá de los postreros falantes d’un idioma, conectar comunidaes esvalixaes al traviés de los medios sociales y facilitar l’aprendizaxe d’idiomes, espliquen dende Google.

Google intervieno nel desenvolvimientu y llanzamientu del proyectu, pero’l so oxetivu al llargu plazu ye que tomen el mandu espertos nel campu del caltenimientu llingüísticu. Nos próximos meses, va dar el relevu el First People’s Cultural Council (FPCC) y The Institute for Language Information and Technology de la Eastern Michigan University, quien se van encargar del proyectu.

Páxina del asturianu nel proyectu

Tamién te podria gustar