Gobiernu y comunidaes alcuerden repartir 165 millones pa Cultura

Gobiernu y comunidaes alcuerden repartir 165 millones pa Cultura
30 xunetu 08:25 2021 Imprimir

Gobiernu y CCAA alcordaron esti vienres la distribución de más de 165 millones d’euros de los fondos europeos asignaos a Cultura que les autonomíes van xestionar nel periodu 2021-2023, cantidá que supon un 38,8 % del total destináu al Ministeriu de Cultura y Deporte dientro del Plan de Recuperación, Tresformamientu y Resiliencia.

L’alcuerdu salió adelantre a pesar del votu en contra de Madrid, Galicia, Andalucía, Euskadi, Cataluña y Murcia y de l’astención de Castiella y Llión, informó’l ministru de Cultura y Deporte, Miquel Iceta, en presidiendo, per primer vegada, esta Conferencia Sectorial. Según manifestó Iceta al términu del alcuentru, magar tar “particularmente satisfechu” él quixera “trés vegaes más” porque, matizó, “nunca” conoció a un responsable políticu de Cultura que tea “satisfechu” colos medios que tien a la so disposición.

“Sí que tengo de dicir qu’esto nun ye un problema de ver el vasu medio llenu o medio vacíu, yo toi arguyosu de que, per vegada primera nun plan d’estes característiques, la cultura y el deporte ocupen un llugar importante, como ye’l casu. Pero precisamos más, España ye una potencia cultural y deportiva de primerísimo orde a la que non siempres se -y dio importancia colectivamente como sociedá”, añedió.

Iceta refirióse a 2022 como l’añu de la renacencia  porque va ser entós cuando se va dar “una reblagada adelantre” y “les ganes conteníes” d’esti 2021 van atopar “el so calce”.

En concretu, los proyectos que van xestionar les comunidaes autónomes son la modernización y xestión sostenible de les infraestructures de les artes escéniques y musicales, que van tener unes convocatories d’ayudes por un importe de 38.000.000 euros. Estes ayudes se circunscriben a teatros, auditorios, carpes de circu, sales de música en directu, sales d’ensayu, espacios escénicos y musicales de compañíes de teatru, danza, música y circu y otros multidisciplinares.

Les comunidaes autónomes van publicar les primeres convocatories primero que termine 2021 por importe de 22 millones d’euros. Otru de los proyectos va ser el que s’ocupe de les sales de cine, onde les comunidaes autónomes, antes del 21 de xunetu de 2022, van tener que convocar ayudes por importe de 17 millones d’euros pa financiar nesos locales acciones venceyaes a la innovación o’l funcionamientu digitalizado y sostenible.

Per otru llau, esta partida de los fondos europeos va dotar a les biblioteques de 10 millones d’euros col fin de facilitar un accesu llibre y gratuito a los llibros y ameyorar la ufierta en tol territoriu, en concretu con 450.000 nuevos títulos que van llegar a les biblioteques públiques. Coles mesmes, 3.470.400 euros van destinar a l’actualización, dixitalización y documentación de los bienes del Patrimoniu Históricu Español sobre los que tienen competencies les comunidaes autónomes.

Conforme a la repartida realizada por Cultura, van destinase tamién 1.484.249,96 euros a la descripción y dixitalización de fondos documentales de titularidá estatal y xestión autonómica y 25 millones d’euros van dir pal sofitu a aceleradores culturales coles mires de financiar a un mínimu de 250 empreses culturales al traviés d’una ayuda multidisciplinar que les dexe “crecer y desenvolver”. Esti proyectu concretar en convocatories d’ayudes xestionaes poles comunidaes autónomes en 2022 y 2023.

  Categories: