Portada Tecnoloxía Galicia y Euskadi ya tienen dominiu na Internet

Galicia y Euskadi ya tienen dominiu na Internet

by asturnet

Más de 25 años dempués de que s’establecieren los primeros dominios n’Internet el ICCAN, l’organismu encargáu de la asignación de les estensiones, empecipió un nuevu procesu d’axudicación de los llamaos nuevos dominios de nivel cimeru xenéricu, los gTLD (generic Top Level Domains) y esta selmana yá tán operativos los primeres d’ellos. Concretamente, no que cinca al casu español hai trés, ente los que destaquen los que van sirvir pa amosar la cultura gallega y la euskaldún na rede de redes.

Los trés nuevos dominios que ya tán operativos son: -eus, pa la llingua y cultura vasques, -gal, pa la llingua y cultura gallegues, y -mango, pa la conocida firma de moda.

Pa comprobalo, nun se tién más qu’introducir nun navegador la dirección nic.gal , o http://nic.gal/ si se preferir asina, y va salivos la páxina principal del dominiu del gallegu; en gallegu, evidentemente. La del vascu, en nic.eus , y la de Mango, en nic.mango.

Queden a la espera el restu de dominios solicitaos dende España: sener, movistar, lacaixa, telefonica, zara, terra, madrid, bcn, barcelona y seat. La solicitú pal dominiu catalonia foi retirada.

ICANN, la corporación que gobierna les direcciones de la Internet,roblaba ya en Payares el contratu de creación del dominiu .gal. El documentu robláu ente la ICANN y l’Asociación Puntogal significaba la culminación de siete años de trabayu nos que tola sociedá gallega xuníase pa consiguir un distintivu de máximu nivel na Internet. Dende payares, puntoGAL yá nun yera una candidatura, yera l’operador d’un rexistru de la Internet.

Web de Puntogal na rede

Tamién te podria gustar