Portada Sociedá Galicia defende y presenta en públicu el plan que plantega espardir l’usu del gallegu nel Navia-Eo

Galicia defende y presenta en públicu el plan que plantega espardir l’usu del gallegu nel Navia-Eo

by asturnet

Dos xornaes pa presentar y distribuir un documentu que plantega impulsar l’usu de la llingua gallega nel occidente d’Asturies. El Gobiernu de la comunidá vecina analiza y difunde, güei y mañana, el so plan de normalización, del que’l Principáu espera una copia comprometida pol departamentu de Política Llingüística de la Xunta.

Esi compromisu alquiriólu’l director d’esi muérganu, Xesús Pablo González Moreiras, depués que l’Academia de la Llingua Asturiana denunciara nel mes de payares que’l ‘Plan Xeral de Normalización da Lingua Galega’, aprobáu dos meses antes nel Parlamentu de la comunidá vecina, alita a ‘galleguizar’ la comarca asturiana del Navia-Eo. El Gobiernu’l Principáu solicitó entós una copia ofial del plan pola qu’inda espera.

El propiu González Moreiras intervién güei nos VIII ‘Encontros para a Normalización’, que se cellebren en Santiago de Compostela y dediquen tola xornada a analizar el procesu d’ellaboración y les midíes previstes nel pln gallegu, asina como les sos repercusiones concretes na eduación y na alministración.

Mañana, sábadu, el director de Política Llingüística de la Xunta de Galicia presentará formalmente’l documentu nel trescursu d’un actu nel que s’esplicarán dafechu los conteníos del testu y entamaráse’l repartu de miles d’exemplares del plan.

Ente otres propuestes, el documentu col que Galicia se dota pa da-y puxu al so idioma plantega reforzar la idega ente la población del occidente asturianu de que la so fala ye gallegu, “coles sos peculiaridaes dialectales, pero gallegu”, universalizar la cobertura de la televisión pública gallega nel Navia-Eo y alitar a los comerciantes de la comarca a retular los sos negocios en gallegu.

Archivu. Galicia traza un plan pa ‘convencer’ a los habitantes del occidente asturianu de que falen gallegu

Tamién te podria gustar