Portada Sociedá Francisco Llera retrúca-y a Areces qu’apostar poles señes d’identidá “refuerza la España plural”

Francisco Llera retrúca-y a Areces qu’apostar poles señes d’identidá “refuerza la España plural”

by asturnet

Reforzar señes d’identidá como la llingua asturiana ye “reforzar la España plural” y evita’l contrasentíu de reconocer qu’Asturies “tien más arraigu diferencial que naide” y renunciar llueu a esa singularidá. Asina retruca Francisco Llera Ramo, caderalgu de Ciencia Política na Universidá’l País Vascu y director de los dos estudios sociollingüísticos de referencia n’Asturies, a la tesis del presidente autonómicu, Vicente Álvarez Areces, que posterga la coficialidá del asturianu “pa nun reforzar lo que nos separa de los demás”.

En declaraciones a Asturnews, Llera atribuyó les pallabres del presidente -publicaes el pasáu domingu nuna entrevista asoleyada pol diariu ‘La Nueva España’- a una “enfermedá crónica del asturianismu institucional”, y afirmó que l’argumentu emplegáu por Areces pa postergar la declaración del asturianu como llingua coficial na inminente reforma del Estatutu d’Autonomía “riza’l rizu pa xustificar un prexuiciu previu”.

N’opinión del caderalgu de la Universidá vasca, pretender “ser más solidariu que naide” a costa de renunciar a la identidá propia llevaría a Asturies a cayer nuna asimetría “esaxerada por defectu” en rellación al restu de comunidaes autónomes qu’integren l’Estáu español.

Un fechu especialmente preocupante, a xuiciu de Llera Ramo, nun momentu nel que la llingua asturiana afronta una “oportunidá hestórica na que hai más condiciones que nunca” pa la so declaración como idioma cooficial na prósima reforma estatutaria. Mantener una actitú contraria a ello, entiende’l politólogu y director del Euskobarómetru, “sedría mui arriesgao pal PSOE”.

La Xunta pola Defensa de la Llingua tilda de “irresponsable” a Areces por postergar la coficialidá

Tamién te podria gustar