Portada Sociedá Francisco Llera afirma que Navia-Eo ta tan abandonao en materia llingüístico como’l restu d’Asturies

Francisco Llera afirma que Navia-Eo ta tan abandonao en materia llingüístico como’l restu d’Asturies

by asturnet

El sociólogu y caderalgu de la Universidá del País Vascu Francisco Llera Ramo afirma que dende un puntu de vista llingüísticu los ciudadanos de la tierra Navia-Eo “tán tan abandonaos o más que los del restu d’Asturies”. En declaraciones al diariu El Comercio Llera califica de “neurosis obsesiva que la xente nun tien” la rocea de los socialistes asturianos a la oficialidá.

Pal autor de los principales estudios sociollingüísticos fechos na nuestra comunidá la polémica sobre la tentación colonizadora del nacionalismu gallegu “ye más un problema asturianu que de Galicia”, ya qu’al so xuiciu “el problema qu’hai n’Asturies exemplifica l’asimetría d’una zona onde la llingua tá normalizada y ye oficial y otra onde la llingua malpenes tien medios pa sobrevivir”.

Nes sos declaraciones, Llera Ramo, militante del PSE-PSOE, diz nun entender les razones poles que los sos compañeros de partíu asturianos nun acepten la oficialidá: “sorpréndeme que’l PSOE sea el que menos ta pol llabor, nun entiendo que mieu tien, amuesen una neurosis obsesiva que nun tien la xente de la cai. Respective a los datos algamaos nos sos estudios de la opinión ciudadana sobre la cuestión llingüística y la posibilidá de reconocer oficialmente l’idioma nel estatutu, el sociólogu observa que “nun hai comunidá que declarara la cooficialidá y dispunxera d’una información sociolóxica tan importante” como l’asturiana, lo que pal profesor caravianu de la Universidá del País Vascu amuesa “que ye más una cuestión de voluntá y sentíu común qu’otra cosa”.

Tamién te podria gustar