Portada Plástiques Francia restitúi un dibuxu de Degas expoliáu polos nazis en 1940

Francia restitúi un dibuxu de Degas expoliáu polos nazis en 1940

by redacción asturnews
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Edgar_Degas_-_Copies_of_C%C3%A9zanne's_Bathers_-_Google_Art_Project.jpg

El Gobiernu francés restituyó güei un dibuxu de Edgar Degas a los herederos del que foi’l so propietariu hasta qu’en 1940 los nazis qu’ocupaben Francia espropiaranlu dientro de la campaña contra los xudíos.

La ministra de Cultura, Audrey Azoulay, foi la encargada de devolver esti carboncillo tituláu Trois danseuses en buste, conocíu tamién como Trois danseuses à el mio-corps, esplicó nun comunicáu’l so departamentu, que destacó que la determinación del orixe de la obra foi posible gracies al establecimientu d’una collaboración colos Xenealoxistes de Francia.

La obra foi requisada polos nazis el 28 d’agostu de 1940 a Maurice Dreyfus, qu’en 1947 indicó a les autoridaes franceses qu’ésta en concretu nun la recuperara, al contrariu de asoceder con otros dos pasteles de Raeburn, que tamién -y sustraxeron los ocupantes y que sí-y fueron sío restituyíos.

Magar que Trois danseuses en buste foi alcontráu en 1951 nun armariu del edificiu que mientres la Segunda Guerra Mundial foi la embaxada alemana en París, y que dempués de la guerra convertir nuna dependencia del ministeriu francés d’Esteriores, nun s’estableció’l venceyu cola demanda del coleccionista expoliado.

Por eso, esi mesmu añu foi atribuyíu a los museos nacionales franceses, y en concretu al del Louvre col númberu 252 y cola referencia REC 133, acordies con un decretu del 13 d’agostu de 1951. Ante la evidencia de que la restitución d’obres expoliadas mientres la guerra enfrentar a dificultaes tres la desapaición de los propietarios y de testigos directos, el ministeriu de Cultura punxo en marcha en 2015 un protocolu que pretende una acción de busca, ensin esperar a que los herederos manifiéstense.

Esi protocolu, que dio con esta obra la so primer resultancia efectiva, consiste n’acomuñar l’organismu representativu de los profesionales de la xenealoxía pa identificar a los derechohabientes actuales. En virtú de la convención roblada colos Xenealoxistes de Francia’l 24 de xunu del pasáu añu, asignóse a esta entidá cinco otros casos que, según el departamentu de Cultura, tendría de dar llugar a “próximes restituciones”.

Tamién te podria gustar