Portada Política Foru Asturies insiste nel so compromisu col asturianu

Foru Asturies insiste nel so compromisu col asturianu

by asturnet

En dos díes, dos comunicaos sobre la cuestión llingüística. La formación Foru Asturies paez esforzase por esparder el so mensaxe no que cinca a la llingua asturiana. Nel últimu comunicáu, tituláu “L’asturianu, patrimoniu común” y espublizáu en versión billingüe, asturianu y castellán, Teresa Alonso, diputada y responsable de Política Llingüística del partíu de Cascos fala de la necesidá de “algamar un consensu de mínimos” y del “compromisu moral” qu’han tener los asturianos “de tresmitir l’asturianu a los sos fíos”.

Esti ye’l comunicáu completu:

L’ASTURIANU: UN PATRIMONIU COMÚN

Queremos que l’asturianu pase de considerase un problema a ser lo que realmente ye: una parte esencial del nuestru patrimoniu cultural. Un patrimoniu cultural que los asturianos heredamos, como pueblu y como país, de los nuestros mayores y que tenemos el compromisu moral de tresmistir a los nuesos fíos.

Promover l’asturianu non nos empequeñez. Engrandeznos. Fomentar la llingua asturiana nun nos cierra les puertes al mundu. Abrenosles. Defender el nuesu idioma vernáculu nun nos fai menos españoles. Fainos más. La nuesa riqueza llingüística tien de sirvir como preséu vertebrador d’Asturies; pero tamién d’España, proxectándose al restu de comunidaes autónomes y a la esfera internacional.

Llevamos demasiaos años dando-y vueltes a la tema del asturianu ensin terminar d’aportar nenguna solución. Y nun puede ser tan difícil. Nun lo ye, de fechu. Tenemos un estatutu que nos manda promover el bable. Disponemos d’una llei d’usu que regula la manera de facelo. Y esfrutamos d’una Constitución que considera que’l nuestru idioma propiu tien de ser oxetu d’especial respetu y protección. Nun podemos facer del nuestru idioma una arma de confrontación. El futuru del nuestru patrimoniu llinguísticu nun pue depender de los equilibrios ente partíos: L’asturianu nun pertenez a nenguna ideoloxía. L’asturianu pertenez a tolos asturianos. Por eso faise necesariu, por eso faise imprescindible, por eso faise obligatoriu algamar un consensu de mínimos tocante a esta cuestión.

María Teresa Alonso Pérez

Comunicáu na páxina de Foru Asturies

Tamién te podria gustar