Portada Educación Fai! critica que l’usu alministrativu del asturianu na Universidá nun cumpla pa colos estatutos de la intitución

Fai! critica que l’usu alministrativu del asturianu na Universidá nun cumpla pa colos estatutos de la intitución

by asturnet

Énte les anuncies na prensa asturiana de güei del Secretariu Xeneral de la Universidá d’Uviéu no que cinca al usu alministrativu y académicu de la llingua asturiana Fai!, organización presente nel Claustru de la Universidá asturiana quier declarar lo que vien darréu:

1- Que nesta universidá, que se diz asturiana, y que tien unos estatutos universitarios que nel so artículu 6 garanticen claramente que naide nun puede ser discrimináu/ada pol emplegu de la llingua asturiana, vien prohibiéndose y censurándose reiteradamente l’usu normal del idioma del país, lo mesmo nel campu académicu -tesis, trabayos…- que nel alministrativu.

2- Que col nuevu escenariu que se plantega dende la Secretaría Xeneral de la Universidá d’Uviéu sigue calteniéndose esplícitamente la marxinación a la llingua asturiana, cola prohibición d’usu del idioma nel ambetu alministrativu, onde nun se va a tener derechu a ser contestáu na llingua propia, nin nel académicu, onde nun se va a normalizar la situación de les tesis y trabayos n’asturianu, por exemplu, a pesar de les promeses del Rector que fai “Cases de les Llingües” onde caben toes menos la de nueso.

3- Instamos al Rector, apelando al so compromisu públicu col usu normal de la llingua asturiana na universidá que dirixe, a que dexe de poner parches que bien poco igüen y aborde, ensin esclusiones, un plan de normalización del usu del idioma propiu d’Asturies en tolos ámbitos académicos y alministrativos, formando de mou afayadizu al personal alministrativu, regularizando de manera exemplarizante l’usu académicu en trabayos, tesis y tribunales, na so imaxe corporativa y retulación interna y esterna, plantegando nuevos escenarios onde l’asturianu seya llingua vehicular en tou tipu de carreres y desterrando de la nuestra institución cualquier pantasma represiva pa colos derechos llingüísticos de les y los asturianes y asturianos.

4- Fai! cree qu’una institución tan importante p’Asturies como lo ye la Universidá d’Uviéu tien que se poner al frente de la defensa de la llingua d’esti país. Si nun ye asina…quiciabis podría autodenomase universidá, pero enxamás podría dicise asturiana.

Tamién te podria gustar