Portada Sociedá Fai! convoca una concentración pol usu d’espacios públicos y escontra la represión llingüística en Llanera

Fai! convoca una concentración pol usu d’espacios públicos y escontra la represión llingüística en Llanera

by asturnet

El próximu sábadu 13 de febreru la organización d’esquierda soberanista Fai! tien convocada una concentración tres del secuestru permanente de los espacios públicos de Llanera per parte de la so corporación y dempués d’un escandalosu casu de censura llingüística, onde l’alministración del conceyu prohíbe la espresión n’asturianu.

Fai! vien de presentar, en rueda de prensa celebrada esti miércoles día 10 nel local de les asociaciones vecinales de Llanera, una movilización a la que sigún los convocantes lleguen “dempués d’una bayura de despropósitos y neglixencies alministratives per parte de los rexidores de Llanera”. El descontentu de Fai! ta xeneráu poles torgues constantes que per parte de la conceyala de Cultura Belén López se vienen dando pal usu d’espacios públicos como la casa la cultura o de la mocedá de Posada.

La organización convocante espardió ente la prensa un pliegu de documentos nos que s’incluyía una cronoloxía onde se detallen les comunicaciones ente les partes pa solicitar l’usu d’un espaciu públicu, que vien siendo reiteradamente refugáu.

Nel primeru de los casos l’ayuntamientu diera’l vistu bonu d’entamu pa posteriormente retirar el permisu ensin dar nenguna esplicación per escrito, al tiempu que de manera oral, la propia conceyala afirmaba, n’actitú censora, que “nosotros tenemos que saber quiénes usen los nuestros locales y qué temes van tratar nellos”.

De la mesma manera, Fai! solicitare un espaciu pa facer un mural promoviendo l’asociacionismu nel conceyu col lema “Faciendo Asturies dende Llanera”. Esti mural, confeccionáu el mes pasáu, yá foi esborriáu probablemente énte lo “pernicioso y negativo” del so mensaxe.

Nesta segunda ocasión, nin siquiera se ñega l’usu d’equipamientos del pueblu, sinón que directamente nun s’almite la propia solicitú por tar escrita n’asturianu, violando los derechos a la non discriminación llingüística de les y los asturfalantes, recoyíos na Declaración Universal de los Derechos Humanos, asina como nel estatu d’autonomía d’Asturies, la llei d’usu y la mesma constitución española.

Énte esti panorama, Fai! tresmitió al Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu (AXA) un dossier con una rellación de los fechos pa que dende l’asociación se tomen les midíes oportunes no que cinca a la defensa llegal de los derechos llingüísitcos.

Por tolo espuesto, Fai! convoca una concentración que col lema “DEMOCRACIA PA LLANERA: pol usu de los espacios públicos y escontra la represión llingüística” va celebrase esti sábadu 13 de febreru a les 12.30 hores delantre l’ayuntamientu en Posada.

Al tiempu, la organización fai un llamáu al sofitu y a la participación de toles persones y organizaciones vecinales, polítiques y culturales que vienen careciendo los métodos antidemocráticos de la corporación dirixida pol popular José Avelino Sánchez, asina como a les qu’en toa Asturies sufren les mesmes discriminaciones per parte de l’alministración pol fechu d’espresase n’asturianu.

Tamién se quier dar les gracies a tolos entes, asociaciones y organizaciones (Vecinos d’Agüera, Conseyu de la Mocedá del Principáu d’Asturies, UNA Mocedá, Izquierda Xunida de Llanera, Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu), asina como a tolos ciudadanos qu’a títulu personal ufrieron el so sofitu inmediatu a Fai!. Darréu de la concentración, y nel mesmu sitiu, Fai! va a informar a la xente con tolos detalles d’esta coyuntura, abriéndose a la busca en comuña de propuestes pa superar esta situación insostenible onde se busquen continuamente formes de torgar la participación y les reivindicaciones ciudadanes.

Tamién te podria gustar