Portada Sociedá Exiptu constrúi una nueva capital nel desiertu pa sustituyir El Cairo

Exiptu constrúi una nueva capital nel desiertu pa sustituyir El Cairo

by redacción asturnews

Magar El Cairo lleva un sieglu intentando escapar de sí mesmu, esta vegada promete faelo a escala bíblica, porque empieza la cuenta trás pa una nueva fuxida d’Exiptu. La Nueva Capital Alministrativa (NCA), anunciada va cinco años, nun ye un espeyismu, como la saudina Neom y ta llevantándose visiblemente en metá del desiertu, a cincuenta kilómetros d’El Cairo, calculándose que va echar a andar nos próximos dolce meses.

El primer ministeriu yá ta llistu, y sesenta mil funcionarios preparense pa colar y tres ellos, el Gobiernu en plenu, munches embaxaes y axencies internacionales, según parte de les clases pudientes, van acampar nesti búnker abarganáu y ajardinado, tan vastu como’l centru d’El Cairo, pero llueñe del caos de la plaza Tahrir.

El posible nome de la ciudá, Wedian (vaguaes) suena tan árabe como chinu, como quiciabes el futuru de la rexón, clave pal proyectu de les Nueves Rutes de la Seda. Tolos predecesores del mariscal Abdul Fatah al Sisi (sacante Mohamed Morsi, al que derrocó al cabu d’un añu) intentaron desconxestionar El Cairo con ciudaes de nueva planta, pero nenguna d’esta ambición. L’apueste exipciu ye agora de tal magnitú que nun puede fallar.

El desiertu, non urbanizable mientres milenios, foi desprecintáu y l’Estáu llegó a conceder terrenes a promotores en cuenta de que realicen dalguna de les obres públiques que les sos finances –so les condiciones draconianas del FMI o’l Bancu Mundial– yá nun pueden costear. Al Sisi quier dexar el so sellu y captar a el inversores del Pérsicu, a los repatriaos exipcios y a la comunidá estranxera polo xeneral, remembrando lo que representó Heliópolis va un sieglu.

El proyectu inicial foi presentáu en Sharm el Sheij va cinco años, por un consorciu cercanu a la constructora emiratina Emaar y SOM, un veteranu despachu d’arquitectura estadounidense. Seis meses más tarde, Al Sisi, contrariado pola lentitú, arrampuñó-yos el proyectu y dar a los chinos. Tres tires y afloxes, una visita del presidente Xi Jinping selló l’alcuerdu. China adelantró 35.000 de los 45.000 millones de dólares presupuestaos, con un güeyu puestu na canal de Suez y la so Zona Económica Especial, qu’hai de cuntar con cuatro puertos y polos –de Ain Sojna a Port Said.

La nueva capital va cuntar con tou un distritu dedicáu a les artes y les ciencies. Más allá de la Gran Ópera (na que tendrá de caber Aída) va cuntar con teatros, cines y museos. Les sos fachaes van acoyer tamién el primer monte vertical d’África, en trés edificios de Stefano Boeri.

Na so parte más capitalina, afayar la paecencia col programa arquitectónicu del National Mall de Washington, que robló Pierre Charres L’Enfant. N’Exiptu, nun va ser por falta d’obeliscos. Cola diferencia de que’l palaciu presidencial d’A’l Sisi va ser delles vegaes mayor que la Casa Blanca. El Parlamentu va camudase xusto detrás. Antes van facer los trenta y ocho ministerios, el primeru de los cualos, el de Finances, a manera de pilotu, yá ta termináu.

Nun va ser tampoco por falta de dineru p’arquiteutos de rellumón. Pero nun ye ese’l modelu, quiciabes pola so vulnerabilidá énte la opinión pública. La notoriedá buscada ye de llibru de los récords. Nesti casu, el rascacielos más altu d’África, ochenta plantes, al cargu de CSCEC, que remató nel so día Burj Doha, un pepinillo de Jean Nouvel a mayor esguila que la torre Glòries.

Tamién te podria gustar