Portada Sociedá Estos son los retos culturales pal 2019

Estos son los retos culturales pal 2019

by redacción asturnews

2018, un añu ensin Premio Nobel de Lliteratura, va dexar un cine al 10% de IVA y la fusión fallida ente Teatru Real y Teatru de la Zarzuela, trayendo como retos la reforma de la Llei de Propiedá Intelectual o la incorporación del llinguaxe inclusivu na RAE

La culminación nel Congresu de la reforma de la Llei de Propiedá intelectual, aumentar el financiamientu para xuna RAE n’apuros económicos –que tamién va presentar l’informe de llinguaxe inclusivu pa la Constitución– o l’empiezu de les obres del Salón de Reinos del Muséu Nacional del Prau son dalgunos de los retos culturales pa 2019.

Anguaño que sale tamién tuvo marcáu pol discutiniu en delles temes, dellos recién como’l de la SGAE y la difícil relación col Ministeriu de Cultura y Deporte y otros más alloñaos, como la posible fusión ente’l Teatru Real y el de la Zarzuela –que’l so Real Decretu llegó a publicar nel BOE pero finalmente foi paralizada cola entrada del nuevu Gobiernu socialista–.

Nel apartáu de retos, unu de los más inmediatos va ser la reforma de la Llei de Propiedá Intelectual, pindia d’aprobación definitiva nel Congresu, por culpa de que yá pasó’l trámite del Senáu. Esta nueva lexislación, que podría ver la lluz verde a finales de xineru o principios de febreru, inclúi cambeos importantes na lexislación, dende’l que pon mayor control a les entidaes de xestión –con un tope del 20% de recaldación en franxes nocherniegues p’acabar con práctiques conocíes como ‘La Rueda’– hasta mayor axilidá nel zarru de webs pirates’ nel casu de que sían reincidentes.

Tamién en xineru va conocese previsiblemente l’informe de llinguaxe inclusivu na Constitución encargáu pol Gobiernu a la RAE –que yá ta termináu y nun va tener “sorpreses” al respective de pronunciamentos previos de la institución–. L’Academia escoyó nuevu director nel mes d’avientu, Santiago Muñoz Machado, que yá afitó como primer oxetivu aumentar el financiamientu estatal de la RAE ensin refugar consiguir un 100% –a día de güei, el presupuestu ye de 7 millones d’euros–. Pa la pinacoteca, l’añu entrante va suponer metese de llenu na celebración del so bicentenariu y anunció diverses propuestes d’un programa especial, que va cuntar con esposiciones temporales de Velázquez, Rembrandt, Goya, Fra Angelico, Sofonisba Anguisola y Lavinia Fontana.

Nel ámbitu cinematográficu, l’Academia de Cine escoyó a unu de los fenómenos del añu pa representar a España nos Oscar, ‘Campeones’, que finalmente nun entró na carrera pola estauína a la Meyor cinta de fala non inglesa. Sicasí, la noticia más importante pal sector llegó cola entrada a valir del amenorgamientu del IVA al 10% tres el branu, xuna reivindicación de va años que vieno acompañada yá nos primeros díes–según les cifres de los exhibidores– con una baxada del preciu de les entraes nel 87% de les sales de cine n’España.

La SGAE foi protagonista n’anguaño nel que vivió un cambéu de presidente –de José Miguel Fernández Sastrón a José Ángel Hevia– y encaró diversos requerimientos de Cultura y apertures de procedimientu per parte de CISAC –sociedá internacional d’autores–,  cuantimás rellacionaos coles reparties de derechos. La entidá punxo puntu y final al añu con una asamblea xeneral extraodinaria na que nun s’aprobaron los nuevos estatutos a pesar de que los socios votaron nun 58% afirmativamente. Sicasí, esti porcentaxe supón nun algamar la mayoría necesaria de dos tercios pa la so aprobación y fueron refugaos n’asamblea.

Tamién te podria gustar