Estorga dedica una xornada al patrimoniu llingüísticu esti sábadu

24 marzu 05:33 2011 Imprimir

La Plataforma d’Asociaciones en Defensa del lleonés y el gallegu organiza en collaboración col Conceyu d’Estorga, una Xornada sobre Patrimoniu Llingüísticu. Les sesiones van tener llugar esti sábadu 26 de marzu na biblioteca del conceyu lleonés, cola presentación a les once la mañana, per parte d’Enrique Soto de Soto, Teniente-Alcalde d’Estorga, al que van siguilu espertos llingüistes y xuristes de Lleón y Asturies.

A les once y media la mañana Ángel Iglesias Ovejero, Caderalgu eméritu de la Universidá d’Orléans y miembru de Documentación y Estudio de El Rebollar, va falar del “Pasado, presente y futuro del habla de El Rebollar (Salamanca): perspectiva general”. A les 12:15, Fernando Álvarez-Balbuena García, Profesor de Filoloxía Románica de la Universidá d’Uviéu y miembru de la Xunta Asesora de Toponimia d’Asturies, va presenmtar la so ponencia “La toponimia mayor de las áreas falantes de gal.lego(portugués) ya (astur)l.lionés de L.lión ya Zamora: estáu actual ya prospectiva del sou conecimientu”. A la una la tarde, y pa pesllar les sesiones de mañana, José Ignacio Martín Benito, Caderalgu d’Hestoria y Xeografía nel IES León Felipe de Benavente, Presidente del Centro de Estudios Mirobrigenses y Procurador nas Cortes de Castiella y Llión pol PSOE, va dar llectura a la ponencia “El patrimonio lingüístico de Castilla y León. Estatuto y realidad”.

Pela tarde, la Xornada va siguir cola conferencia “Tutela de las llinguas minorizadas na Comunidá Autónoma de Castiella y Llión nel marcu européu y estatal”, por José Manuel Pérez Fernández, Profesor de Derechu alministrativu de la Universidá d’Uviéu, especialista en Derechu llingüísticu y coordinador del llibru “Estudios sobre el estatuto jurídico de las lenguas en España”, de magar les 16:30 hores.

A les cinco y cuartu, María Cueto Fernández, becaria pre-doctoral del Departamentu de Filoloxía Española de la Universidá d’Uviéu, va facer “Una aproximación a la dimensión social y ecollingüística del asturllionés”, siguida de Xabier Lago Mestre, miembru del Colectivo Cultural Fala Ceibe, qu’a les seis, va comentar delles cuestiones alredor d’“A minoría lingüística galegueira en O Bierzo”. Pieslla la tarde José Alfredo Hernández Rodríguez, miembru de l’Asociación Cultural Zamorana Furmientu, con “El asturleonés en el noroeste de Zamora: situación actual y colectivos de fidelidad lingüística”.

L’Alcalde d’Estorga Juan José Alonso Perandones va poner el ramu a la Xornada a les 19:15 hores.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...