Portada Educación España pincha nes sos pruebes PISA más polémiques

España pincha nes sos pruebes PISA más polémiques

by redacción asturnews

España volvió pinchar en PISA, la evaluación educativa más prestixosa del mundu, magar Asturies algamara un bon resultáu en ciencies (la tercera meyor de les autonomíes españoles) y na media dela UE nel apartáu de matemátiques.

Les resultancies de va trés años, cuando los adolescentes españoles llograron per primer vegada algamar en comprensión llectora, matemátiques y ciencies la nota media de los 36 estaos que componen la Organización para la Cooperación y el Desenvolvimientu Económicos (OCDE) y faese un buecu ente los sistemes educativos más avanzaos, fueron solo un espeyismu.

Los 36.000 estudiantes españoles de 15 años de toles autonomíes qu’ente abril y mayu del añu pasáu realizaron el test de conocencies ellaboráu pola OCDE devolvieron al sistema español a la posición de mediocridá qu’abasna, con mínimes variaciones, desque empezaron a realizase estes pruebes trienales en 2000.

Les resultancies de PISA 2018, que se dieron a conocer güei, señalen que’l conxuntu de los alumnos españoles, la mayoría de cuartu de la ESO, tien en toles materies testaes un nivel de conocencies inferior a la media de la OCDE. La fienda ente España y la media de los sistemes educativos más avanzaos, que l’añu pasáu quedó amenorgada a un solu puntu (en sumando la nota de toes pruebes), anguaño vuelve ampliase 14, magar que’l nivel de calificaciones del restu de países tamién sufrió un retrocesu, pero menor.

La pinchada produzse xusto na edición de PISA más polémica, porque la organización solo dio a conocer les resultancies españoles de los exames de matemátiques y ciencies, pos considera que nel de llectura un númberu importante d’alumnos -siquier un 5%- dio respuestes «anómales» -precipitaes y al bon tuntún- na sección de «fluidez llectora», lo qu’invalidó la nota real del conxuntu y, amás, fixo imposible comparar la evaluación española cola de los otros 78 países participantes. Ello ye que la Conseyería d’Educación de Madrid punxo’l vienres tou les pruebes TRÍA españoles na picota en pidiendo a la OCDE que tampoco publicara les resultancies de los otros dos exames por considerar que tán «contaminaos» polos de llectura.

Los alumnos españoles, nel primer test que los evalúa cola Lomce enllantada na so integridá, llograron de media 483 puntos nel exame de ciencies, diez menos qu’en 2015, colo que llograron la so peor nota na materia en tola hestoria de les pruebes y pasaron a tar seis puntos per debaxo de la media de la OCDE. Nel exame de matemátiques sacaron en xunto 481 puntos, lo que supon cinco menos que va trés años, unu de les peores resultancies de la serie, y alloñar ocho puntos de la media de la OCDE dempués de qu’en 2015 llograron igualala per vegada primera.

La fienda ente los adolescentes españoles y los de los sistemes educativos más esitosos ye enorme. Xapón y Estonia, les dos meyores notes de la OCDE en matemátiques y ciencies, sáquenlos ente 46 y 47 puntos, lo qu’equival a una ventaya de más d’un cursu académicu. Si se toma la referencia mundial, el meyor país de PISA 2018 foi China que, con 590 puntos tantu en ciencies como en matemátiques, saca a los alumnos españoles l’equivalente a más de dos cursos y mediu. Con estes resultancies España asitiar ente’l puestu 25 y 28 de los 36 de la OCDE -cai ente unu y trés, según la materia- y ente’l 30 y el 34 de los 79 del mundu. En trés años pasó de xaciase con Dinamarca o Suecia a faelo con Hungría o Lituania.

Tamién te podria gustar