Portada Escéniques Escosaes les entraes pa “Colloráu” n’Avilés, una repasada al compromisu del artista

Escosaes les entraes pa “Colloráu” n’Avilés, una repasada al compromisu del artista

by redacción asturnews

Les entraes pa la representación de “Colloráu” n’Avilés, una repasada al compromisu del artista en redol a la figura del pintor Mark Rothko, tan dafechu escosaes. El Teatru Palacio Valdés acueye’l vienres 29 de marzu a les 20.15 hores esta obra sobro unu de los xenios de la pintura del sieglu XX.

El Teatru Palacio Valdés acueye la función, empobinada y protagonizada por Juan Echanove, al pie de Ricardo Gómez, que se convirtió nun unánime ésitu de crítica y públicu dende’l so estrenu. Ye la primer versión n’España del testu de John Logan, que na so puesta n’escena n’Estaos Xuníos foi galardonada con seis premios Tony.

“Colloráu” vien precedíu pol ésitu. El so primer montaxe n’Estaos Xuníos alzaose con nada menos que seis premios Tony, ente ellos, el de meyor obra. Juan Echanove ye l’encargáu de dirixir y protagonizar la primer versión española, en traducción de José Luis Collada, xuna coproducción del Teatru Español y Trespasos Kultur / La Llave Maestra.

Dende’l so estrenu en payares aunió crítiques maxistrales a la trama y al trabayu de los actores, el mesmu Echanove y Ricardo Gómez, y llográu el respaldu del públicu. N’Avilés el llenu ta aseguráu, y yá va díes que’l Teatru Palacio Valdés colgó’l cartelu d’entraes escoses, na que ye la última obra del primer trimestre del añu de escenAvilés.

Mark Rothko unu de los xenios de la pintura del sieglu XX, recibe un encargu que lu convertirá nel pintor meyor pagu. Con esti acontecimientu real como base, el dramaturgu John Logan texe “Coloráu”, una hestoria alredor de la exuberante y revesosa personalidá d’esti xenial artista, y sobro el compromisu del artista. Juan Echanove va poner na so piel, y Ricardo Gómez nel so ayudante, na representación que va acoyer el Teatru Palacio Valdés el vienres 29 de marzu a les 20.15 hores.

Con “Colloráu”, John Logan, guionista de películes como “Gladiator” o “L’Aviador”, llogró’l so mayor ésitu como dramaturgu. Toma como puntu de partida l’encargu que’l dueñu del restorán Four Seasons de Nueva York fixo a Mark Rothko nos años 50 del pasáu sieglu pa decorar l’establecimientu, asitiáu nun edificiu coles mesmes icónico na ciudá, el Seagram de Mies Van der Rohe.

Rothko, representante del movimientu pictóricu conocíu como Espresionismu astractu, enfrentase a unu de los mayores retos como profesional, nuna dómina de transición, na qu’esplota l’arte pop, mientres él empieza a ser consciente de qu’el so tiempu empieza a quedar tras. Nun principiu, l’artista acepta l’encargu, y pa completalo precisa contratar a un ayudante. Rothko, con una personalidá volcánica, dacuando tiránicu, y el so mozu ayudante, que va tener que faese valir, Juan Echanove y Ricardo Gómez sobro les tables, pinten una semeya sobro la visión del arte. Sobro la vida y la muerte, esa que tan llueu algamó, y él mesmu escoyó, al pintor estadounidense nacíu en Letonia.

Los actores muévense sobro les tables por una recreación del estudiu del autor, una escenografía que robla Alloñando Andújar, tamién autor del vestuariu. El llume cuerre al cargu de Juan Gómez-Escuernacabres.

Más información

Tamién te podria gustar