Portada Cine escenAvilés pieslla con 15 propuestes escéniques de teatru, ballet, danza y música

escenAvilés pieslla con 15 propuestes escéniques de teatru, ballet, danza y música

by redacción asturnews

L’últimu trimestre de 2022 de escenAvilés llega con 15 engañadores propuestes escéniques que van allantar al públicu de la ciudá, nel teatru, el ballet, la danza y la música, nel Teatru Palacio Valdés, el Centru Niemeyer y l’Auditoriu de la Casa de Cultura.

Nun tiempu nel que’l belicismu acesma, unu de los finxos de la programación suponer l’estrenu d’una de les grandes producciones del teatru español d’anguaño, l’adaptación qu’Eduardo Galán fai pal teatru de la novela de Miguel Delibes “Les guerres de los nuesos antepasaos”, una reflexón sobro la violencia enserta nes sociedaes.

Un desafíu pal cual la productora Pentación axuntó a un triplete de luxu, habitual n’Avilés, cola dirección de Claudio Tolcachir, y el protagonismu de Carmelo Gómez y Miguel Formosu. El públicu va disponer de dos sesiones nel Teatru Palacio Valdés. La primera, dientro del abonu, el vienres 18 de payares. La segunda, fora d’abonu, el sábadu 19.

Tamién nel coliséu avilesín podrá esfrutase d’otru autor con una relación especial cola ciudá, tratase de Juan Mayorga, que dirixe a una de les actrices más almiraes de la escena española, Blanca Portillo, en “Silenciu”, la recreación del so discursu d’entrada como académicu na Real Academia de la Llingua.

Y completando les representaciones del Palaciu Valdés, dos funciones que formen parte del Programa Estatal Platea: “Edipo. Al traviés de les llapaes”, de Paco Bezerra con dirección de Luis Luque, sobro l’individualismu na sociedá actual al traviés del mitu; y “Golfa”, escrita y empobinada por José Padilla, sobro la sexualidá como tabú yá dende l’adolescencia.

Nel Auditoriu del Centru Niemeyer ábrese’l ciclu cola primera de los dos obres del Sieglu d’Oru programaes: “L’animal d’Hungría”, de Lope de Vega, con dirección d’Ernesto Arias y un elencu de nuevos intérpretes. La otra, un clásicu universal, “La vida ye suañu” de Calderón de la Barca, que llega en coproducción internacional de LaZona, la Compañía Nacional de Teatru Clásicu, Cheek by Jowl, el Barbican y la Scène Nationale d’Albi, cola dirección del maestru británicu Declan Donnellan.

Tamién al escenariu del Niemeyer va asomase otru autor fiel a Avilés, Pablo Remón, que dirixe’l so testu “Los Farsantes”, xuna sátira sobro’l mundu de l’actuación, protagonizada, ente otros, por Javier Cámara.

Na sala Club del Centru, Off Niemeyer programa trés funciones: “Castroponce”, de Pablo Rosal; “Hanle”, con dirección y autoría de Roberto Fuexu, y el multipremiado montaxe sobro’l “Orlando” de Virginia Woolf que fixo Vanessa Martínez.

Tocantes a Fechu n’Asturies, van dexar el so sellu nel Teatru Palacio Valdés dos de les más representatives compañíes de la comunidá. Hixénicu Papel Teatru trai “Cuartetu”, la revisión contemporanea de Heiner Müller de “Les amistaes peligroses”. Y EscenApache va proponer la intrigante “Kolapso”, con autoría y dirección de Marga Llanu.

Finalmente Música n’Escena avera a la ciudá al gran Ballet de Kiev, cola so versión de “El llagu de los cisnes” de Chaikovski coreografiada pol prestixosu Marius Petipa, nel Niemeyer. La danza va tener cabida nel Palaciu Valdés col Roseland Musical “Xeometría”, tamién parte de la programación de Platea. Y en la so actuación trimestral, la Orquesta Sinfónica del Principáu va gasayar al públicu col so “Divertimento”, so la batuta del director convidáu Nil Venditti y con Juan Ferriol como oboe solista.

Ver programación: escenAvilés ochobre-payares-avientu 2022

Tamién te podria gustar