Portada Sociedá Entamó en Cangas la campaña Miou primer vocabulariu en L.lingua Asturiana

Entamó en Cangas la campaña Miou primer vocabulariu en L.lingua Asturiana

by asturnet

Güei, vienres 16 de xineiru del 2009, presentóuse en Cangas del Narcea la campaña del Serviciu de Normalización L.lingüística Miou primer vocabulariu en L.lingua asturiana, una campaña presentada pola Conceyala de Cultura de Cangas del Narcea, Bibiana Martínez, que lo fizo coles pallabres que vienen darréu.

“Convocamos güei a la prensa aiquí pol interés que, tanto’l Serviciu de Normalización cumo la Conceyalía de Cultura, tenemos en dar a conocer a la población de Cangas del Narcea las nuevas campañas de normalización social qu’enguano plantea esti conceyu. La campaña que veis eiquí surde del enfoutu institucional por promocionar ya conservar la cultura tradicional asturiana na súa máxima expresión: la !!ingua asturiana. Pa e!!o, de manera mui especial, queremos centranos nos nenos/as de primaria, por ser unu de los colectivos más sensibles a la diglosia ya al tiempu’l futuru de la nuesa sociedá, una sociedá qu’esperamos nun pierda la esencia de la súa cultura, la l.lingua asturiana.”

“Esta campaña ta enmarcada dientro del Plan de Normalización 2007-2009, en concretu no exerciciu 2008;Nel.la la finalidá yá bien clara, garantizar la tresmisión del patrimoniu léxicu que los nenos ya nenas de Cangas, cumo falantes patrimoniales la mayoría, yá tienen, ya perpetúala mediante la identificación nos carteles de la variante materna, la variante occidental. Más que d’aprende-ys un vocabulariu, que ta claro que yá cunocen, lo que se quier faer yá apartar d’él los posibles prexuicios que, por culpa la situación de diglosia que se vive n’Asturias, puedan tener a la hora d’usar el patrimoniu léxicu del que son heriedes”.

Los obxetivos básicos de la campaña son la presencia de la l.lingua asturiana dende los primeiros anos d’edá, el refuerzu de la variante l.lingüística del conceyu y el deprendizaxe de vocabulariu, amás de la dignificación ya pervivencia de la variante.

Pa faelo, imprimíuse una tirada de carteles de 7 modelos distintos: Na escuela, Na ca!!e, No bañu, No patiu, No comedor, El cuerpu humanu, Las figuras xeométricas ya los colores… que se quieren repartir polas escuelas, las ludotecas, los centros de salú ya’l hespital del conceyu.

Tamién te podria gustar