Portada Lliteratura Entama la X Selmana de la Xuventú en Turón

Entama la X Selmana de la Xuventú en Turón

by asturnet

Güei, a les ocho la tarde, va inagurase oficialmente la X Selmana de la Xuventú qu’organiza dende hai diez años la Plataforma Xuvenil de Turón y que va durar hasta’l 22 de mayu. Un ciclu de cortos fechos nel valle del Caudal, conciertos de música asturiana, presentaciones de llibros y diverses meses reondes, completen un programa que nun va defraudar a naide. Entama asina destamiente una de les les cites imprescindibles cola cultura más viva de les cuenques mineres y entamada por una plataforma moza, dende la independencia y la so inquietú pol futuru de los xóvenes de la zona.

El martes 17, nel Ateneu de Turón, y cola intención de sirvir de plataforma pa dar a conocer los trabayos de la realizadores más mozos, va presentase un ciclu col títulu “Ata2 en corto”. Nelli van proyectase “El beso de la tierra”, basada nel guión orixinal de Lucinda Torre y que percuerre los paisaxes de la cuenca minera del Nalón; “A la cola”, de los realizadores llangreanos Adrián Castañeda y David Goberna”; y “Nenyure”, del mierense Jorge Rivero. Ésti últimu cortu, premiáu nel Festival de Cine de Xixón nel galardón a los nuevos realizadores, será asina presentáu oficialmente nel valle nel que se rodó.

El miercoles 18 de mayu fairase una mesa reonda de máxima actualidá pa la mocedá de les cuenques, que lleva por títulu: “La situación llaboral de los xóvenes ¿precariedá o ficción?”. Nella participarán tres espertos de reconocíu prestixu, como son el maxistráu del Tribunal Superior de Xusticia, Jose Manuel Buján, el profesor d’Economía de la Universidá d’Uvieu, Florentino Felgueroso, y el director xerente de la Ciudá Tecnolóxica Valnalón, Jose Manuel Perez Díaz, “Pericles”. Esti debate complementase col del día siguiente, día 19, que se titula “Xóvenes de les dos cuenques, ¿un futuru común, un futuru posible?” que va ser moderáu pol director de la Fundación Emilio Barbón, Tomás Fernández Antuña. Al actu va invitase a dos mozos de cada valle, y amás cunta cola participación del alcade de Mieres, Luis María García, col historiador Manuel Jesús López, Lito, col presidentez de la Plataforma Xuvenil, Pablo Prieto, y col periodista Jose Luis Argüelles. Con motivu d’esti alderique va emitise un programa especial sobre’l valle de Turón, “En defensa de la verdad”, de Radio Parpayuela.

El vienres, día 20, nel Ateneu de Turón va facese presentación del segundu númberu de la revista “Eventual”, por parte del so director, Mauro Díaz. Al actu tán invitaos los collaboradores d’esti exemplar, Pablo Texón Castañón, Nel Amaro, Miguel Barrero, Xandru Fernández y Ricardo Menendez Salmón. Tres de la mesa, el cantautor turones autor del disco “Vida de alquiler”, Alfredo González, dará un conciertu. Y a les once de la nueche, nel Parque, tendrá llugar ún de los conciertos más esperaos. Nel van actuar la Banda Gaites Villa de Mieres, La Col.lá Propinde, Skanda, Dixebra, Tejedor y Nuberu.

La Fundación Perruno-Situacionista “Laszlo Kóvacs” fadrá un recital de poesía en acción na Casa la Xuventú, el vienres a les 7 la tarde, que lleva por títulu “Españoleando”. A les diez y media van ser “Vuelta abajo”, “Versión 2.0”, “Lakra”, “Al pie de la letra” y “Dark la eMe” los qu’animarán la nueche mierense.

Nel domingu, últimu día de la Selmana Xuvenil, los Renault 5 Turbo concentraránse en La Veguina, na segunda Concentración Tuning. Y como colofón a toos estos actos, a les siete la tarde fadráse’l segundu Alcuentru de Bandes de Gaites d’Asturies nel Parque.

Fútbol sala, campeonatos de Playstation, talleres de xardinería y cuero, ping – pong y balonmano femenín, son dalgunes de les otres actividaes que completen el programa del decimu aniversariu de la Selmana de la Xuventú de Turón.

Tamién te podria gustar