Portada Sociedá ‘Emerxencia climática’ y ‘animalista’ son los neoloxismos del 2019 pal IEC y la UPF

‘Emerxencia climática’ y ‘animalista’ son los neoloxismos del 2019 pal IEC y la UPF

by redacción asturnews
Foto: amika san (https://www.flickr.com/photos/amika_san/)

La espresión emerxencia climática y la pallabra animalista foron escoyíes como neoloxismos del añu 2019. Unes 6.400 persones participaron na sesta convocatoria abierta que llancen conjuntamente el Observatori de Neologia (Obneo) de la Universitat Pompeu Fabra (UOF) y el Institut d’Estudis Catalans (IEC) pa escoyer el neoloxismu del añu.

Un empate técnicu nel llideralgu provocó la proclamación de les dos candidates. La espresión “emergència climàtica” recoyó un 21,6% de los votos, y la palabra animalista un 20,9%. Los dos apostáronse’l primer puestu mientres tol periodu de votación y, finalmente, foi emergència climàtica el neoloxismu que quedó en primer posición. La diferencia de votos, sicasí, ye tan pequena que les instituciones convocantes consideraron “que los dos resultaron ganadores y, extraordinariamente, la Secció Filològica del IEC va valorar la posibilidá d’incorporar los dos” al diccionariu normativu catalán.

Coles mesmes, les palabres trap (12,3%) y vermuteria (11,6%) tuvieron compitiendo pol tercer y el cuartu puestu DEmientres toles votaciones. A la fin de les votaciones, foi trap la qu’ocupa la tercer posición, y vermuteria, la cuarta, pero tamién con pocos votos de diferencia.

De siguío, exoplaneta (8,7%) y umami (8%) quedaron en quintu y sestu puestu d’esta llista de diez neoloxismos, tamién con un númberu bien paecíu de votos. Para acabar, en séptima posición quedó residu zero (5,9%); n’octava, el verbu xipar  (4%), col sentíu d’asitiar un chip nun animal, y en novena, pactòmetre  (2,5%).

En décima y última posición quedó bicitaxi (0,6%), que ye la propuesta que sustituyó a mena , el acrónimo de menor estranxeru non acompañador”, que se propunxera en primer instancia, pero retirar a pidimientu de Afers Socials de la Generalitat poles sos connotaciones negatives nes informaciones.

Una vegada más, la campaña del neoloxismu del añu sirvió para faer visibles les temes qu’interesen a la sociedá y para averar la llingua a los falantes, ufiertándo-yos la posibilidá d’opinar sobro’l neoloxismu que querdríen ver incorporáu al diccionariu normativu, el DIEC, valoren el organizadores. Por ello, L’IEC y Obneo consideren “bien positivo ver cómo’l númberu de votantes crez cada añu y cómo la iniciativa del neoloxismu del añu va consolidándose na sociedá catalana”.

Tamién te podria gustar