Portada Sociedá El xuiciu a los seis militantes de la Xunta queda aplazáu hasta’l 27 d’ochobre

El xuiciu a los seis militantes de la Xunta queda aplazáu hasta’l 27 d’ochobre

by asturnet

El xuiciu a los seis militantes de la Xunta pola Defensa de la LLingua Asturiana pola so participación, el pasáu 14 de xunu, nuna manifestación a favor de la oficialidá de la llingua asturiana tres d’un actu d’inauguración en Llugones al qu’asistió’l presidente Vicente Alvarez Areces, foi aplazáu hasta’l próximu vienres 27 d’ochobre, en cuenta de la primer citación que lu convocaba pa esti 25 de setiembre. Por esta razón, la concentración d’apoyu a los militantes denunciaos queda convocada pa la una y media d’esi día, na cai Párrocu Fernández Pedrera, delantre los xulgaos de La Pola Siero.

Va más de tres años que la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana empezaba una nueva campaña pa denunciar la situación de marxinación de la llingua asturiana y de los derechos llingüísticos de les persones falantes d’asturianu, que ye popularmente conocida como ‘la Pita’, pol personaxe qu’acompaña nos actos públicos al presidente del gobiernu asturianu.

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana denuncia que vien sufriendo presiones pa renunciar a esta campaña, pesie a que les actuaciones tán basaes na denuncia y protesta contra la marxinación que carez la llingua asturiana, pero siempre de manera respetuosa y non violenta, ensin torgar nunca el desarrollu normal de los actos nos que se convoca. ‘Nos últimos meses, les persones que participen nestos actos son sistemáticamente identificaes y reteníes pola policía, y yá en cuatro ocasiones entamáronse procesos contra elles, que finalmente quedaron en nada pola falta de rigor de les denuncies’, asegura la organización nun comunicáu públicu.

Pa la XPDLLA, ‘los derechos de llibertá d’espresión y de crítica política son exes fundamentales de cualquier democracia. El so exerciciu, siempre respetuosu, ha ser protexíu de cualquier tentación de coacción per parte de los poderes públicos’, razón pola que convoca una manifestación d’apoyu a los sos militantes ente’l xulgáu nel que se va celebrar un xuciu de faltes contra ellos, el próximu 25 de setiembre.

Tamién te podria gustar