Portada Conceyos El teatru clásicu español torna al Teatru Palacio Valdés con “Ente bobos anda’l xuegu”

El teatru clásicu español torna al Teatru Palacio Valdés con “Ente bobos anda’l xuegu”

by redacción asturnews

El teatru clásicu español torna al Teatru Palacio Valdés esti vienres con “Ente bobos anda’l xuegu, una coproducción de Payares Teatru y la Compañía Nacional de Teatru Clásicu que lleva a escena esta obra de Francisco de Coloraes Zorrilla empobinada por Eduardo Vascu en versión de Yolanda Pallín.

La fuerza del teatru del Sieglu d’Oru español torna al Teatru Palacio Valdés con unu de los sos clásicos, la comedia “Ente bobos anda’l xuegu”, de Francisco de Coloraes Zorrilla. Una hilarante obra coral que podrá esfrutase esti vienres, 15 de payares, nel escenariu avilesín a partir de les 20.15 hores. Protagonicen esta comedia coral Arturo Querejeta, José Ramón Iglesias, Isabel Rodes, Francisco Coloraes, Rafael Ortiz, José Vicente Ramos, Elena Rayos, Antonio de Cos y Manuel Pico.  Esti vienres a les 20.15 hores.

A puntu d’escosase, apenes queden localidaes disponibles pa esti espectáculu que comanda Eduardo Vascu dende la dirección, en versión de Yolanda Pallín. Tratase d’una coproducción ente la compañía Payares Teatru y la Compañía Nacional de Teatru Clásicu, que llega a escenAvilés gracies a la adscripción de la conceyalía de Cultura al Programa Estatal d’Artes Escéniques Platea.

Una obra coral, una comedia d’enriedos, a caballu ente la farsa y el drama social, protagonizada por un elencu de garantíes, con Arturo Querejeta, José Ramón Iglesias, Isabel Rodes, Francisco Coloraes, Rafael Ortiz, José Vicente Ramos, Elena Rayos, Antonio de Cos y Manuel Pico.

José Ramón Iglesias ye don Lucas del Cigarral, un caballeru adineráu, ridículu y desatamañáu que pretende casase con doña Isabel Peralta (Isabel Rodes), que sicasí quedó prindada de don Pedro (Rafael Ortiz), tan apuestu como probe. Va Apaecer otru galán, otra dama, los distintos criaos y van asocedese los enriedos y les situaciones risibles.

“Ente bobos anda’l xuegu”, tamién conocida como “Don Lucas del Cigarral”, ta considerada como’l modelu de comedia de figurón, un subxéneru de les de capa y espada na que se caricaturiza a un personaxe davezu modélicu, y al que s’enllena de faltes (avaricia, arguyu, pedantería) hasta la burlla final. “El montaxe que-yos ufiertamos pretende narrar la hestoria de dos amigos que llogren atopase magar la sinrazón que los arrodia, tratando de ganar la so batalla por aciu l’amor, motor imprescindible na nuesa tradición de teatru áureo, y l’inxeniu, que de cutiu mueve les exes de lo risible”, apunta’l director, Eduardo Vascu.

La escenografía de la obra cuerre al cargu de Carolina González. El llume, de Miguel Ángel Camacho, y l’esllumante vestuariu, del diseñador Lorenzo Caprile. A puntu d’escosase, les entraes pueden atopase nes canales de vienta habituales, la Casa de Cultura, los caxeros Liberbank, el teléfonu 902 106 601, la web https://entraes.liberbank.es/palaciovaldes y la taquilla del propiu Teatru, el día de la función dende dos hores antes del empiezu.

Tamién te podria gustar