Portada Escéniques El teatru asturianu pide la dimisión de la Conseyera de Cultura

El teatru asturianu pide la dimisión de la Conseyera de Cultura

by asturnet

Los representantes del mundu teatral asturianu, axuntaos alrodiu de l’asociación Foroescena, na que figura’l mayor númberu de compañíes de la escena rexonal, axuntáronse ayeri n’Uviéu pa facer pública la so “reflexón sobre la situación del teatru profesional asturianu”, esplicó Cristina Elena Pérez, la presidenta, que nel intre pidió la dimisión del equipu y de la conseyera de Cultura”, Ana González.

Los representantes teatrales denunciaron que nun atopen respuesta de la Conseyería a les sos reivindicaciones: “Axustamos cola Conseyería hasta que llegamos a un puntu ensin torna. Nun se nos escuchó pa llegar a iguar”, aseguraron.

Al marxe de les cuestiones puramente culturales y profesionales, los asistentes a la xunta convocada por Foroescena coincidieron en “la desconsideranza y la trivialidad que caltuvo” Cultura escontra los sos planteamientos, que nada fixo ante peticiones de sofitu al teatru profesional, el so “espardimientu y el fomentu d’esta industria”, ente otres cuestiones puestes enriba de la mesa mientres diversos contactos.

Amás esplicaron que la Conseyería comprometiérase nun borrador a garantizar el 80% d’una partida destinada al teatru. Agora dicen que, a lo más, va ser esi 80%, el restu nun se sabe aú dirá parar”. Anque, rápido, unu de los miembros de la xunta directiva esclarió conceutos: “El restu d’esi presupuestu”, dixo, “nun se sabe aú va dir, anque de xuru so manga va ser pa financiar proyectos de Recrea que merca teatru de fora”. Recrea ye la Sociedá Pública de Xestión y Promoción Turística y Cultural del Principáu d’Asturies.

La dures conclusiones sobre la política teatral del Principáu prosiguieron a lo llargo de la xunta, celebrada nel chigre El Dólar, n’Uviéu. “La Conseyería ta desmantelando’l teatru profesional asturianu”. Y citaron una serie d’agravios en comparanza con otres autonomíes vecines de les que reciben un tratu distintu y meyor de los sos gobiernos. Asina, pos, la xunta directiva de Foroescena aportunó en denunciar la mala política de los actuales responsables y anunció que va faer un pidimientu a los grupos parlamentarios por que refierten estos planteamientos”. Amás paez-yos ofensivu que la conseyera de Cultura, Ana González, diga “que faemos más con menos”. Tamién amosaron la so desorientación pol sofitu al 100% del teatru amateur. “Nós vivimos d’esto”, aprofiaron. Foroescena tien ente les sos compañíes “El Caleyón del Gatu”, “Ververemos Teatru”, “La Texedora de Suaños”, “Konjuro Teatru”, “Ambigú Media Broadcast”, “Teatru del Cuervu”, “Goma Teatro”, “Keaton Producciones”, “Paraninfu 58”, “Barataria Teatru”, Carlos Alba “Cellero”, “Teatro Pausa”, “Escenapache”, “Producciones Nun Tris” y “El Desván de los Deseos”, toos ellos grupos teatrales con sólides carreres y actividá na escena rexonal. Amás hubo na xunta un representante de la plataforma de sofitu al teatru profesional.

Tamién te podria gustar