Portada Sociedá El sustitutu d’Abel Pardo propón la creación d’una Academia en Lleón “ensin sectarismos”

El sustitutu d’Abel Pardo propón la creación d’una Academia en Lleón “ensin sectarismos”

by asturnet

El sustitutu d’Abel Pardo al frente de la Conceyalía de Cultura Lleonesa na capital de Lleón, Javier Chamorro (UPL), fizo delles declaraciones al Diario de León, nes que comentó “el principal oxetivu de la nuestra formación ye consiguir l’autonomía pa Lleón”, amás de velar “poles señes d’identidá del ùeblu”. Chamorro diz que “va siguir usándose’l lleonés na Conceyalía, pero siempres al llau y en pie d’igualdá col castellán” la llingua que diz “usamos davezu los ciudadanos”. Y ye que’l nuevu responsable de la estaya quier “que l’estudiu de la llingua lleonesa se vea como daqué amable y que mos arriquez y non como una imposición”.

El conceyal quixo dexar claro que ye “totalmente lleonesista, como nun pue ser d’otra manera” y ve mui bien “les clases de cultura llleonesa que se tán dando nos colexos, y que tán siendo tou un ésitu” y nes que “nun s’imparte llingua como tal, sinón que s’espliquen les pallabrtes más comunes, eses que solemos emplegar toos en casa como prestar, mancar, los diminutivos en –ín”.

Chamorro reconoz les crítiques al modelu llingüísticu de Pardo, lo qu’achaca a “la falta d’un acaemia o insitutu como los qu’esisten n’otros territorios” lo qu’impide “la so normativización” y fai que “determinaos tipos d’escritura nun seyan compartíos por tol mundu”.

El conceyal reconoz “nun soi llingüísta” pero ta falándose “con persones del ámbitu científicu que seyan reconocíes y respetaes por toles partes, eses persoes pueden facer muncho”. Pa Chamorro ta claro “hai que dexar de llau cualesquier sectarismu”. Lo idela sedría tener un “institutu del lleonés o una entidá académica”.

Tamién te podria gustar