Portada Sociedá El Serviciu de Normalización de L.lena va facilitar l’adaptación de les fontes informátiques a la grafía ‘l.l’

El Serviciu de Normalización de L.lena va facilitar l’adaptación de les fontes informátiques a la grafía ‘l.l’

by asturnet

El Serviciu de Normalización L.lingüística de L.lena va desarrollar a partir de setiembre seis programes d’actuación qu’abarquen tarees de recuperación de la tradición oral, la retulación de pueblos y dependencies municipales, asina como diferentes campañaes de promoción ente hosteleros y comerciantes del conceyu. Pa ello, l’Ayuntamientu l.lenizu va cuntar con un presupuestu de 11.280 euros aportaos pola Conseyería de Cultura del Principáu d’Asturies dientro de la llinia d’ayudes a la normalización social del asturianu.

Col envís d’ufiertar a los hosteleros materiales que permitan la integración del asturianu na so rellación colos clientes, l’Ayuntamientu va repartir manteles de mesa individuales, lletreros (abierto/pesllao, home, muyeres, telefonu, acutao, reservao,…), asina como un CD con una aplicación informática que permite editar les cartes n’asturianu o billingües. Siguiendo la esperiencia empezada esti branu por Serviciu de Normalización xixones, el CD inclúi un total de 800 platos, que se van poner tamien na variante l.leniza.

Nel casu de los comercios, van repartirse materiales concretos pa carniceríes, pescaderíes y fruteríes, por exemplu, con carteles colos nomes de los principales productos que vienden esti tipu de tiendes.

Na recuperación de la tradición oral, l’Ayuntamientu cunta con un presupuestu de 2.000 euros pa la edición d’un CD coles grabaciones feches nel conceyu y que formen parte de los archivos de Xose Antón Fernández ‘Ambás’. De la mesma forma, L.lena apuesta por una campaña de rotulación toponímica del conceyu asina como la retulación billingüe de les dependencies municipales como yá se ficiere nel Hotel d’Asociaciones.

Pero si hai una novedá nel plan d’actuaciones del Serviciu de Normalización, ye l’apueste pola adaptación de les fontes informátiques a les particularidaes llingüístiques de la zona. La falta de fontes nos teclaos como la ‘l.l’, ye un problema importante a la hora d’escribir na variante l.leniza de la llingua, por eso, el Serviciu de Normalización ta terminando de preparar la solicitú de los permisos necesarios pa camudar les fontes y meter esta nueva grafia, que se va repartir al travies d’un CD y de la Internet cola intención de que valga tamien pa otres partes d’Asturies qu’empleguen la mesma grafía.

Tamién te podria gustar