Portada Lliteratura El sector editorial recupérase gracies al llibru en papel mientres el dixital flaquea

El sector editorial recupérase gracies al llibru en papel mientres el dixital flaquea

by redacción asturnews

El sector editorial recupérase gracies al llibru en papel mientres el dixital flaquea: la facturación xorreció un 1,9% nel 2018, quintu exerciciu consecutivu de meyora.

El sector editorial español sigue’l procesu de musculación qu’empecipió nel 2014 dempués de llargos años d’atrofia debíos a la recesión económica empecipiada nel 2008. Pero la recuperación va por barrios, y les cifres del añu pasáu recoyíes y analizaes pola patronal nun dexen llugar a duldes sobro la relativa fortaleza del papel en contraste cola floxera de la edición dixital.

En conxunto, la facturación por vienta de llibros editaos rexistró nel 2018 una medría del 1,9% con respectu al exerciciu anterior, hasta algamar los 2.364 millones d’euros. La meyora foi del 2,04% nel casu del papel, ente que el ebook reculó nun 0,1%, esto postreru en llínea colo que vien asocediendo nel restu d’Europa y n’Estaos Xuníos.

La crecedera, ensin ser bien cuantiosa, resulta especialmente apreciable teniendo en cuenta que se trata del quintu aumentu añal consecutivu y, sobremanera, que tuvo llugar pese al descensu de casi un 5% nel preciu mediu por exemplar: los llibros de papel pasaron a costar una media de 13,96 (-4,7%) y los dixitales, 9,25 euros (-0,3%).

Los datos correspuenden al informe tituláu Analís del mercáu editorial n’España: Comerciu interior y exterior difundíu esta selmana polos responsables de la Federación de Gremios d’Editores d’España (FGEE). El presidente de la entidá, Miguel Barrero, consideró les resultancies como “un gran ésitu pa la que constitúi la primer industria cultural n’España”.

Otru indicador que xustificaría esi optimismu ye’l de la evolución nes vientes non yá por beneficios sinón tamién por volume de la mercancía. Pos nel añu 2018 vendiéronse 160 millones d’exemplares en papel (un 1,6% más que nel 2017), anque s’editaron un 12,7% menos de títulos; en númberos absolutos, 76.202 publicaciones, de les que 56.966 producir en papel y 19.236 en formatu dixital.

El descensu na producción de novedaes nun se debió a una mayor selección cualitativa per parte de los editores, como fuera deseable, sinón más bien al descensu de títulos educativos (-9,7%) “de resultes de la paralización de los calendarios de renovación” de testos nos centros d’enseñanza; un paralís que fixo que munches editoriales nun ellaboraren nueves ediciones, señaló’l presidente de la FGEE.

Barrero aseguró que de nun ser por esa falta de renovación de los llibros de testu –los cualos representen casi’l 40% de la facturación del sector– la crecedera de la industria editorial nun se llindaría al 1,9% sinón qu’algamaría “el 4,7%”. Tala llimitación ye atribuyible al so xuiciu “a les decisiones de les alministraciones públiques” y más en concretu al sistema de préstamos habilitáu por delles d’elles. La edición de llibros nesti apartáu –dixo– “ta volviéndose imposible de xestionar con 17 lexislaciones distintes” no relativo al refrescu de les ediciones. Ensin cuestionar l’Estáu de les autonomíes –esclarió–, lo cierto ye que delles comunidaes “lleven ocho años ensin anovar el calendariu” y por tanto los testos. Por ello reclamó “una coordinación de polítiques y planes d’ayudes a les families pa los llibros educativos que se base en criterios pedagóxicos”.

Bastante ye que la facturación de llibros de testu ye’l farolucu coloráu de los llibros de papel, al recular nun 4,2% cuando por casu les vientes en ficción d’adultos xuben un 8,1%, les de lliteratura infantil y xuvenil el 6,0% y les de non ficción un 3,7%.

Les llibreríes y cadenes de llibreríes caltuvieron l’añu pasáu como les principales canales de vientes de llibros. Ente unes y otres apiguraron el 53% de la facturación, y en dambos casos rexistraron una crecedera del 2,6%. Mayor foi sicasí la medría nes vientes de llibros de papel por Internet, que llegó al 7,6%.

Barrero, quien acompañó’l vicepresidente de FGEE y presidente del Gremi de Editors de Catalunya, Patrici Tixis, atribuyó a la piratería’l mal datu de vientes nel casu del llibru dixital. Y ye que, sobre una estimación de 300 millones de descargues de y-books en total, les efectuaes y pagaes legalmente apenes lleguen a los 13 millones. Eso esplicaría en gran midida’l fechu de que’l númberu de títulos dixitales (19.236) menguara l’añu pasáu nada menos que nun 29,7%.

Tamién te podria gustar