Portada Música El saxo de Dixebra saca’l so primer discu en solitario

El saxo de Dixebra saca’l so primer discu en solitario

by asturnet

El componente de Dixebra Eladio Díaz, formación a la que pertenez dende hai más de quince años, presenta estos díes el so primer trabayu discográficu en solitario, publicáu por Goxe Producciones. Failo acompañáu de la so banda paralela, Control Z, de la que formen parte dellos de los músicos de jazz con más prestixu y calidá de la escena asturiana: Marco Martínez a la guitarra, Antony da Cruz al baxu y Fernando Arias a la batería. De les voces encárguense nomes que sobresalen nel panorama hip hop del país como Grilo, Daniel Pose (aka Dani Antistailo) o Shalom.

Sobre la base musical creada a partir de les composiciones del saxofonista, estos músicos igüen una propuesta sonora radical y orixinal, creando ambientes onden entren el jazz, el funk, el hip hop, la tonada o la esperimentación. Les nueve pieces incluyíes nel discu son de clasificación difícil según los parametros convencionales nos que se mueve la música anguaño, y muestren una estructura llibre, complexa y nada previsible, onde la improvisación y la sorpresa surden a cada momentu. El resultáu ye una obra mui personal, ensin concesiones, de muncha calidá y qu’esixe a los oyentes tar predispuestos a sentir dalgo pa lo qu’ellos tamién tienen que poner de la so parte, nun exerciciu compartíu que busca’l feedback ente los dos actores.

Los testos de les canciones, qu’utilicen llingües como l’asturianu, el castellanu, el portugués, l’inglés o’l francés, complementen amañosamente les composiciones sonores, con lletres reflexives, íntimes y personales delles veces, pero non exentes de reivindicación. El timbre distintu de caún de los cantantes y la so particular manera de rapear, amás de la variedá idiomática, da-y al discu una diversidá que ye d’agradecer, fuxendo del peligru de la monotonía na que en munches ocasiones cai’l hip hop más ortodoxu. Destaca la pieza final, «Coyí d’un artu una flor», una especie de deconstrucción sonora d’esa perconocida tonada, nun exerciciu arriesgáu pero mui suxerente que nos muestra una visión nueva dafechu de la música vocal asturiana por escelencia.

Eladio Díaz y Control Z preséntense con esti discu orixinal y mui creativu, al altor de los músicos que-y dieron forma -instrumentistes avezaos y d’una calidá bultable-, col que s’asitien na vanguardia de la escena musical del país.

Tamién te podria gustar