Portada Cine El realizador Ramón Lluis Bande remata un documental sobro Aida de Lafuente

El realizador Ramón Lluis Bande remata un documental sobro Aida de Lafuente

by asturnet

La memoria d’Aida de Lafuente protagoniza l’últimu trabayu cinematográficu de Ramón Lluis Bande, un documental entamáu alrodiu del testimoniu directu de la única hermana superviviente de la revolucionaria, Pilar de la Fuente, y del cantar popular “Aida” interpretáu por Mari Luz Cristobal Caunedo. La película afonda na hestoria de la mártir d’Ochobre del 34 y del so entornu familiar, fondamente marcáu pola militancia nel comunismu asturianu.

El mediumetraxe titúláu “De Lafuente” concibióse como un nuevu trabayu de la serie qu’en forma de ‘work in progress’ emprimó Ramón Lluis Bande alrodiu de la memoria hestórica d’Asturies y que tuvo’l so prededente nel tamién documental ‘Estratexa'(2003). En palabres del realizador xixonés: ‘Interésame afondar nesta forma de documental partiendo directamente de la realidá, del testimoniu y la presencia de los auténticos protagonistes de la hestoria cuntada, ensin dala interferencia d’elementos ayenos a esi relatu’.

Bande apuesta tamién por ufiertar un testimoniu, nesti casu el de la hermana superviviente d’Aida, Pilar de la Fuente, ‘directu y desnudu, tal lu espresa la protagonista’. Pa consiguir ‘el distanciamientu necesariu ente l’espectador y el testimoniu emocionáu y vívidu’ de Pilar, la figura de la protagonista nun se presenta nel centru de la imaxe, sinón ‘cásique a un marxe d’ella’, nun enfoque arriesgáu col que Bande afirma querer ‘consiguir que l’espectador ponga la so atención na hestoria que se cuenta más que na espresión conmovida de quien la cuenta’. Na primera parte, la más estensa del filme ufiértase el testimoniu de la hermana superviviente d’Aida y la segunda y postrera céntrase na interpretación que fai la cantante Mari Luz Cristóbal Caunedo del cantar popular ‘Aida’, un complementu o segunda versión testimonial alrodiu de lo que l’autor del mediumetraxe califica como ‘un relatu de los fechos membraos en forma de cantar que se correspuende cásique dafechu col que realiza Pilar’. Pa la ocasión la cantante asturiana interpreta ‘Aida’ nuna adaptación propia a les estructures monódiques de la tonada.

La intención de Ramón Lluis Bande de la qu’entamó’l proyectu fai dellos meses yera facer coincidir el so estrenu coles feches de remembranza d’Ochobre del 34. Un retrasu debíu a motivos de financiación del trabayu impidió ver cumplíu el deséu del realizador. Agora la cita pa que los espectadores puedan visionar ‘De la Fuente’ va ser nel trescursu del prósimu Festival Internacional de Cine de Xixón, un sitiu onde ya Bande presentara anteriores películes suyes.

El precedente d’esti documental alrodiu d’Aida de la Fuente, foi ‘Estratexa'(2003), con un formatu asemeyáu al de la nueva cinta, nel que s’afondaba na memoria de los guerrilleros asturianos al través del testimoniu directu d’ún d’ellos, el comunista Manuel García y del testimoniu gráficu alrodiu de la guerra civil y la llucha en monte del fotógrafu Constantino Suárez, esta última parte ensamblada na música del grupu Manta Ray y el so tema del mesmu títulu que la película ‘Estratexa’.Ramón Lluis Bande, confirmó a Asturnews la so intención de siguir esa obra en marcha alrodiu de la memoria hestórica d’Asturies con nuevos trabayos.

Tamién te podria gustar