Portada Patrimoniu El Pueblu d’Asturies crez con 2.000 metros cuadraos más pa xunir “lo moderno y lo ancestral”

El Pueblu d’Asturies crez con 2.000 metros cuadraos más pa xunir “lo moderno y lo ancestral”

by asturnet

Xunir “lo moderno y lo ancestral”. El presidente’l Principáu, Vicente Álvarez Areces, y l’alcaldesa de Xixón, Paz Fernández Felgueroso, resumieron güei nesos términos el papel del renováu Muséu Etnográficu del Pueblu d’Asturies, cuyes obres d’ampliación inaguráronse esti mediudía en Xixón pa cellebrar los más de 2.000 metros cuadraos que’l complexu gana cola incorporación del pabellón de la ‘Expo 92’.

Treslladáu a la oriella drecha’l ríu Piles en 1994 “non por casualidá nin azar, sinón depués de meses de batalla política”, según Álvarez Areces, l’edificiu sedrá a partir d’agora la sé central del complexu museísticu xixonés, cabecera d’una rede de centros etnográficos “cada vegada más rica”, a los güeyos del presidente autonómicu, y llamáu a afitar el patrimoniu y l’autoestima d’Asturies como “comunidá hestórica singular na so identidá”.

La nueva cara del Pueblu d’Asturies -fundáu en 1968 pero somorguiáu nun “ciertu desorde y abandonu” inda a finales de los ochenta, en pallabres d’Areces- ye posible llueu de varios años de trabayos p’habilitar les tres plantes del pabellón de la ‘Expo’ como sé de la colección permanente del muséu.

Nesa recuperación -yá que’l pabellón usábase namás puntual y parcialmente p’allugar ciertes esposiciones- xugó un papel importante el presupuestu de les obres, de más de 1,3 millones d’euros, pero tamién la tenacidá del equipu de técnicos encabezáu pol director del centru, Xuacu López, “que son como un martiellu pilón”, bromeó l’alcaldesa de Xixón, qu’eloxó el renováu complexu etnográficu como “un espaciu únicu que ye un arguyu p’Asturies”.

Pa cellebrar la so incorporación dafechu de los 2.070 metros cuadraos del pabellón asturianu na Esposición Universal cellebrada en Sevilla en 1992, l’edificiu estrénase como sé central del muséu con una amuesa que retrata la evolución de los habitantes d’Asturies nos últimos dos sieglos, vista al traviés de la cocina. Cacíos y preseos domésticos d’época repasen l’espaciu más característicu de la vivienda asturiana ente 1800 y 1965.

La esposición permanecerá tres años a disposición del públicu nel pabellón de la ‘Expo’, anque rotando con otres amueses temporales, y evoca la vida cotidiana de los asturianos dende la dómina de la preindustrialización hasta’l tránsitu a la modernidá, nel tiempu d’entesieglos, y el posterior desarrollismu de los años cincuenta.

Tamién te podria gustar