Portada Sociedá El Pueblu d’Asturies acueye la esposición de Máscara ibérica

El Pueblu d’Asturies acueye la esposición de Máscara ibérica

by asturnet

Del 15 de xunu al 30 de setiembre de 2012, la Casa los Valdés, asitiada nes instalaciones del Muséu del Pueblu d’Asturies, en Xixón, acueye la esposición Máscara ibérica, entamada por Progestur, asociación fundada en 2003 pa la promoción y espardimientu del patrimoniu cultural portugués, la promoción de les artes populares y la dinamización del turismu cultural tantu en territorioportugués como foranu. Na organización d’esta esposición collabora la Rede Ibérica de la Mázcara, dedicada al estudiu y espardimientu de les fiestes tradicionales de la península qu’inclúin rituales nos que participen mazcaraos.

La esposición Mázcara ibérica consiste nuna selección fotográfica que presenta una amuesa de diverses fiestes de tola península nes que participen mazcaraos. Estes fiestes reciben nomes variopintos: A bugiada (Valongo, Portugal); Vos caretos da Lagoa (Mira, Portugal); antroxu, zamarrones, guirrios, sidros y guilandeiros (Asturies); jarramplas (Cáceres)… Estes fiestes caltienen vives nes rexones portugueses de Lazarim, Vinhais, Sobráu y Mogadouro. Amás, son especialmente significatives n’Ourense, Zamora, Cáceres y Asturies, anque les mazcaraes d’iviernu conocíes como Antroxos tán esperimentando una gran puxanza en tolos territorios.

Les fotografíes qu’integren la esposición Mázcara ibérica tomáronse en directu, mientres la celebración d’estes fiestes, lo que confier a la esposición frescura y dinamismu, dexando al visitante ser testigu de la vitalidá del fenómenu de la mázcara nuna sociedá urbana na que tovía perviven los elementos culturales más enraigonaos de la sociedá tradicional. La esposición compleméntase con una proyección en vídeu y con delles vitrines nes que s’amuesen los exemplares de mázcares más significativos.

Esta esposición complementaráse con un desfile de mázcares ibériques dende Begoña hasta L’Atalaya y una animación de cai nel paséu de Begoña.

Tamién te podria gustar