Portada Sociedá El programa ‘Erasmus’ algama’l premiu ‘Príncipe’ de Cooperación

El programa ‘Erasmus’ algama’l premiu ‘Príncipe’ de Cooperación

by asturnet

El programa ‘Erasmus’ d’intercambiu universitariu na Unión Europea, que sufraga dende 1987 la movilidá d’estudiantes ente países p’ameyorar la calidá de la educación superior y afitar la so dimensión europea, algamó esti mediudía el Premiu ‘Príncipe de Asturias’ de Cooperación Internacional 2004, que se falló n’Uviéu a partir d’una llista d’once candidatos.

Según asoleyó el xuráu na so acta, el galardón quier distinguir al ‘Erasmus’ como “ún de los más importantes proyectos de cooperación internacional na hestoria de la Humanidá” que permitió hasta la fecha a dos millones d’estudiantes de 2.000 universidaes meyorar la so formación, “contribuyendo de manera eficaz a la creación de la ciudadanía europea” y afitando como un valor la diversidá cultural.

Ensertáu na iniciativa ‘Sócrates’ dende la creación d’ésta hai agora nueve años, el programa ‘Erasmus’ homenaxea col so nome al pensador renacentista Erasmo de Rotterdam, que viaxó por distintos países d’Europa pa completar los sos conocimientos, y sufraga parcialmente la estancia y los estudios superiores d’alumnos universitarios n’Estaos distintos al suyu d’orixen.

La candidatura’l programa de beques ‘Erasmus’, presentada pol xesuita y escritor José María Martín Patino, atropó les simpatíes de distintos miembros del xuráu nos primeros momentos de les deliberaciones, marcaes pol sentimientu común de la “oportunidá” de premiar a un candidatu européu nel añu en que la UE ta acabante medrar cola incorporación de diez nuevos Estaos y ultima l’aprobación de la primer Constitución transnacional pa la práctica totalidá del territoriu européu.

Precisamente, los diez nuevos estaos qu’ingresaron na Unión el pasáu 1 de mayu integraben una candidatura conxunta al ‘Príncipe’ de Cooperación, al que tamién optaben el Tribunal Européu de Drechos Humanos y la Fundación Nuevu Periodismu Iberoamericanu, liderada pol premiu Nobel de Lliteratura Gabril García Márquez.

Baxo la presidencia de Leopoldo Calvo-Sotelo, ex presidente’l Gobiernu central, los integrantes del xuráu revisaron más d’una decena de candidatures aportaes a Uviéu sobre too dende l’ámbitu européu: Chipre, Eslovaquia, Eslovenia, España, Estonia, Finlandia, Holanda, Hungría, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, República Checa y Suiza, amás d’Estaos Xuníos y Cuba.

El Premiu ‘Príncipe de Asturias’ de Cooperación Internacional 2004 ta empobináu a distinguir el llabor de persones o grupos de trabayu destacaos nel “mutuu conocimientu, el progresu o la fraternidá ente los pueblos”. Na edición anterior, resultó galardonáu l’actual presidente de Brasil, Luis Inázio Lula Da Silva.

Web oficial del Programa ‘Erasmus’ n’España

Tamién te podria gustar