Portada Lliteratura El príncipe Felipe remata con un poema de Berta Piñán el so discursu nel Campoamor

El príncipe Felipe remata con un poema de Berta Piñán el so discursu nel Campoamor

by asturnet

El príncipe Felipe valióse d’unos versos del poema “Una casa” de Berta Piñán pa emponderar el llabor desenvueltu pola Fundación que lleva’l so nome a lo llargo de casi venti años d’esistencia. La cita del poema, escritu orixinalmente n’asturianu, punxo remate al so discursu institucional de la ceremonia d’entrega de los Premios Príncipe de Asturias nel Teatru Campoamor. Nellos fálase de ‘llevantar una casa que seya como un árbol’ y la metáfora dio-y pie a remembrar el papel que d’agora pa en delantre va xugar la so muyer Letizia Ortiz nel “curiáu d’esi árbol”.

El poema de Berta Piñán citáu pol príncipe Felipe pertenez al so últimu llibru ‘Un mes'(Trabe, 2003) y la paráfrasis de los versos iniciales d’esta obra nel discursu del príncipe d’Asturies tuvo una emocionada acoyida ente’l públicu asistente al actu del Campoamor. En declaraciones a Asturnews, el responsable de la Oficina de Política Llingüística del Principáu, Ramón d’Andrés valoró la cita del príncipe Felipe como “un reconocimientu que-y toca a Berta Piñán como autora y que ye tamién un reconocimientu xeneral a la lliteratura actual na nuestra llingua que nos tien d’arguyecer a tolos asturianos”. D’Andrés, amigu personal de la poeta, vio tamién na paráfrasis de los versos de ‘Una casa’: “un guiñu a la realidá de la lliteratura n’asturianu, que ye, ensin dulda, una de les mayores contribuciones a la modernidá cultural d’Asturies y como tala empieza reconocese ya nel valor que tien”. Nuna de les anteriores ediciones de los Premios de la Fundación Príncipe d’Asturies, l’heriede valiérase d’otros versos en llingua asturiana, nesa ocasión de Xosé Caveda y Nava, nun de los sos discursos. Na ceremonia del pasáu viernes nel Teatru Campoamor volvió citar unos versos orixinalmente escritos n’asturianu y pertenecientes a una escritora actual.

El poema de Berta Piñán empieza con estos versos: “Llevantar una casa que seya como/un árbol, como Dafne crecer peles/sos rames, sentir les estaciones,la fueya/nuevo depués de la ivernera, les frutes primeres/del veranu. Una casa que seya como un árbol/qu’aguante los rellampos, qu’escample/la pedrisca, qu’espante lloñe la ventolera xélido/del tiempu.”.

Tamién te podria gustar