Portada Educación El Principáu va poner en marcha la carrera profesional de los docentes en 2021

El Principáu va poner en marcha la carrera profesional de los docentes en 2021

by redacción asturnews

El Gobiernu rexonal y los sindicatos ANPE y UXT sellen un alcuerdu que «acaba con una de les discriminaciones» del profesoráu asturianu, darréu de que’l El Principáu va poner en marcha la carrera profesional de los docentes en 2021.

Provocó’l primer conflictu importante de la Conseyería d’Educación nesta nueva llexislatura y llevó a los representantes de los sindicatos ANPE y UXT a zarrase delles hores na see la de conseyería. Tratse del plan d’evaluación docente, l’equivalente a la carrera profesional, que nel casu los profesores tenía pindio d’aplicar el segundu tramu. Los sindicatos que nel so momentu roblaron l’alcuerdu cansaron d’esperar cuando comprobaron que, magar lo que s’anunciara, el presupuestu rexonal de 2020 nun acutaba nenguna partida para ello.

Con éses, ANPE y UXT caltuvieron ayeri una xunta col vicepresidente del Gobiernu del Principáu, Juan Cofiño, y la conseyera d’Educación, Carmen Suárez, pa encetar esti asuntu. Conclusión: l’Executivu «comprometióse a que’l profesoráu asturianu va aportar al segundu tramu de la so carrera profesional, como’l restu de los funcionarios del Principáu d’Asturies». Eso sí, va ser el próximu añu, porque’l compromisu ye «dotar de la partida presupuestaria por que se empecipie’l cobru de retribuciones derivaes del mesmu’l 1 de xineru de 2021». Pa llegar a esti momentu entá queda un llargu camín, una y bones les centrales sindicales y el Principáu tienen d’axustar los criterios de la evaluación.

Según espresaba ayeri UXT nun comunicáu, tres la xunta, con esta midida «empezamos güei a poner fin a la primera de les discriminaciones» del profesoráu asturianu. La segunda ye la falta d’homologación salarial, una y bones los docentes de la rexón son «los peor pagos del país». Y equí ye onde entra la otra cuestión. Solo ANPE y UXT defenden la carrera profesional. El restu de sectores opten por lluchar pa consiguir eso, la homologación salarial. Ello ye que arriendes de los encierres na conseyería quedó de manifiestu la fonda diferencia sindical. El restu de formaciones refuguen esti modelu y apuesten por una xubida que nun dependa de tramos nin evaluaciones porque esti sistema, aseguren, dexa fora a dellos docentes. Por casu, a los que tuvieron enfermos mientres l’añu anterior.

UXT nun escaeció ayeri estes diferencies. «Queda pindia la segunda discriminación, la homologación salarial. Y dende el sector de la Enseñanza d’UXT queremos faer fincapié, de nuevu, en que nun ye necesariu escoyer ente Plan d’Evaluación y homologación Esperamos qu’aquellos que punxeron en tela de xuiciu un derechu que garrasti al profesoráu asturianu nun sigan contribuyendo a amontar el perxuiciu que yá causaron».

Unos 8.000 docentes de Primaria y Secundaria d’Asturies tán esperando d’esti segundu tramu del plan d’evaluación, que-yos supondría recibir ente 150 y 210 euros mensuales. Ye la mesma cantidá que yá tán cobrando, aseguren ANPE y UXT, el restu d’emplegaos del Principáu dende l’añu pasáu.

Tamién te podria gustar