Portada Tecnoloxía El Principáu traza 90 proyectos p’asitiar Asturies nun llugar “punteru” de les tecnoloxíes de la información

El Principáu traza 90 proyectos p’asitiar Asturies nun llugar “punteru” de les tecnoloxíes de la información

by asturnet

Acuta-y un llugar “punteru” a Asturies na era del conocimientu y les nueves tecnoloxíes de la información. Esi ye l’envís central del documentu ‘e-Asturias 2007’, que planifica hasta esa fecha el desendolcu de la sociedá de la información nel Principáu a partir de 90 proyectos concretos y cuyu borrador final presentóse esti mediudía en Xixón, nel enfotu de que’l testu definitivu tea llistu na seronda.

Nun actu públicu cellebráu nel Parque Científicu y Tecnolóxicu, el presidente de la Fundación Centru Tecnolóxicu de la Información y la Comunicación (CTIC), Roberto Paraja, entregó-y al conseyeru d’Economía, Jaime Rabanal, un estensu testu “qu’agora tien que ser dixeríu y asimiláu” y cuyu espíritu resúmese nuna frase: “Una propuesta abierta pa responder a cambios estructurales nesta nueva era na qu’importen les infoestructures”.

Pa llevar a la práctica esa definición, el documentu qu’organiza y concreta les acciones del Principáu en tecnoloxíes de la información hasta’l fin del presente mandatu autonómicu, en 2007, pretende espardir l’usu de la banda ancha, incorporar dafechu internet a les empreses tradicionales, mirar por que Asturies nun quede atrasada n’aplicación de nueves tecnoloxíes y, mui especialmente, aumentar los servicios públicos a los que’l ciudadanu pue acceder vía web.

De fechu, de los 90 proyectos que plantega’l documentu avanzáu güei, más de la mitá (50) tán pensaos p’averar l’Alministración a los asturianos, daqué no qu’insistió Jaime Rabanal, pa quien les nueves teconoloxíes de la información resulten claves na meyora de la productividá.

Usu d’internet

Y según Rabanal, na carrera qu’agora entama, Asturies ocupa una bona posición de salida qu’ha aprovechar pa nun perder el tren del avance tecnolóxicu. Amuesa d’ello, destacó’l conseyeru d’Economía, ye que l’accesu particular a internet triplicóse n’Asturies nos últimos cinco años -agora supón un 25,6 por cientu-, que casi’l 93 por cientu de les empreses con más de diez trabayadores usen la rede con asiduidá -mui penriba de la media estatal, que ye del 81 por cientu- y que los internautes asturianos son los que más acceden a internet por banda ancha, más d’un 55 por cientu sobro una media estatal del 34 por cientu.

Nesti sen, Rabanal recordó que’l Conseyu de Gobiernu tien previsto aprobar na so xuntanza de mañana el pliegu de condiciones pa llevar la banda ancha a les cuenques mineres, qu’habría tar disponible na seronda de 2005.

El documentu ‘e-Asturias 2007’, en cuya presentación participaron tamién el director de la Fundación CTIC, Pablo Priesca, y el viceconseyeru d’Alministraciones Públiques, Luis Iturrioz, sedrá revisáu agora por un grupu d’espertos ente los que figuren los directivos de telefonía móvil Luis Lada y Belarmino García, y los profesores rellacionaos cola estaya de la Comunicación Bernardo Díaz-Nosty y Emilio Fernández Peña. Según la previsión de Rabanal, el testu definitivu presentaráse a primeros de 2005.

Web oficial de la Fundación CTIC

Tamién te podria gustar