Portada Sociedá El Principáu ponse de plazu hasta 2007 p’afitar l’usu de la toponimia tradicional

El Principáu ponse de plazu hasta 2007 p’afitar l’usu de la toponimia tradicional

by asturnet

Validar, normalizar y potenciar l’usu de los nomes de llugar tradicionales d’Asturies. Esi ye’l triple envís col qu’esta tarde quedó constituyida n’Uviéu la Xunta Asesora de Toponimia del Principáu, que velará pol emplegu oficial de los topónimos n’asturianu en planos, mapes ya indicadores de carreteres. El Gobiernu autonómicu espera afitar esi procesu d’oficialización de los topónimos tradicionales d’equí a 2007, fecha na que remata l’actual llexislatura.

Magar d’esa planificación nel tiempu, nun habrá prieses. Según precisó el director de la Oficina de Política Llingüística, Ramón d’Andrés, la recuperación oficial de los nomes de llugar tradicionales “nun sedrá d’un´día pal otru”, sinón que va facese en términos xenerales de consensu y con una güeyada mui especial a los conceyos, que van ser “la unidá de trabayu” básica de la Xunta de Toponimia.

De fechu, los llabores d’esti muérganu consultivu empezarán por enunciar los topónimos d’aquellos ayuntamientos asturianos que yá s’empobinaron a la Conseyería de Cultura pa solicitar l’usu oficial de la toponimia tradicional, o que son menos roceanos a facelo. La consecuencia más tanxible d’esa xera sedrá la retulación de caleyes y carreteres n’asturianu, con cargu a una partida específica que yá tien reservada la Conseyería d’Infraestructures pero que tamién va necesitar d’una negociación col Ministeriu de Fomentu, según precisó el director xeneral de Promoción Cultural y Política Llingüística, Carlos Madera.

Na mayoría de los casos alitaráse una señalización única col nome tradicional asturianu, pero habrá escepciones: ciertos grandes núcleos urbanos cuyu nome en castellán ta enforma espardíu, según D’Andrés, almitirán una denominación oficial billingüe, n’español y asturianu.

Un procesu pal que Cultura nun espera atopar grandes torgues nos conceyos y que, no operativo, tomará como base el nomenclátor ellaboráu pola Academia de la Llingua Asturiana -que contién más de 15.000 topónimos- y apoyaráse en reuniones periódiques de la Xunta de Toponimia, posiblemente cada quince díes. La prósima xuntanza ta convocada pal miércoles 2 de xunu, y nella acabará de perfilase el trabayu del organismu.

Contemplada na Llei d’Usu y Promoción del Bable / Asturianu de 1998 y regulada por decretu n’abril de 2002, la Xunta Asesora de Toponimia tá presidida por Carlos Madera y vicepresidida pol director xeneral d’Ordenación del Territoriu, José Javier Izquierdo. Son vocales la presidenta de l’Academia de la Llingua, Ana Cano; el profesor de la Universidá d’Uviéu Francisco Javier Fernández Conde; Josefina Martínez, en representación del Real Institutu d’Estudios Asturianos; Valentín Ruiz, como director xeneral de Cooperación Llocal; y los llingüistes Julio Viejo y Fernando Álvarez Balbuena, en calidá d’espertos.

La Xunta de Toponimia empobinará los sos dictámenes sobro nomes de llugar al Conseyu de Gobiernu, que sedrá quien afite por decretu los nomes oficiales de conceyos, parroquies rurales y núcleos de población.

Tamién te podria gustar