Portada Sociedá El Principáu llancia una campaña pa superar los 20.000 alumnos de Llingua

El Principáu llancia una campaña pa superar los 20.000 alumnos de Llingua

by asturnet

El Principáu quier que más neños falen y escriban asturianu porque esa ye “la meyor garantía de qu’una llingua tien futuru”. Nestos términos presentó esta mañana el director de Política Llingüística y Promoción Cultural, Carlos Madera, una campaña del Gobiernu autonómicu pa alitar la matriculación d’alumnos de colexos ya institutos na asignatura de Llingua. Repartiránse 30.000 dípticos nos centros y daráse-y especial relevancia al Gallego-Asturianu.

De fechu, según apuntó el director de la Oficina de Política Llingüística del Principáu, Ramón d’Andrés, l’envís del departamentu que dirixe ye tratar a la variedá llingüística que se fala ente los ríos Navia y Eo de mou “paralelu” a lo que se fai col asturianu. Y eso pesie al desfase nes cifres: Nel enésimu recuentu del númberu d’escolinos qu’estudien Asturianu, la directora d’Ordenación Académica, Dolores Guerra, estimó en 19.523 los alumnos qu’anguaño cursen Llingua (16.000 en Primaria y el restu en Secundaria), mientres que namás 336 ecolinos estudien Gallego-Asturiano nos colexos ya institutos de la comarca Navia-Eo.

La propaganda qu’acaben de llanciar en comuña la Conseyería d’Educación y Ciencia y la de Cultura, Comunicación Social y Turismu aportará a los centros educativos nes dos variedaes idiomátiques yá dende’l lema qu’anima a los neños a matriculase en Llingua: “Ye nuestro”, n’asturianu; “É noso”, en gallego-asturianu. Dambos eslóganes sonarán en cuñes radiofóniques y veránse en 2.000 cartelos publicitarios, coincidiendo cola apertura, ayeri, del plazu de preinscripción pal cursu escolar 2004-2005.

Magar d’ello, siguirá aplicándose la esixencia llegal de contar polo menos con ocho alumnos pa impartir clases de Llingua Asturiana nos institutos, eso sí, con posibilidá de “flesibilizar” esi númberu, según D’Andrés, y de que se puea estudiar asturianu o gallego-asturianu en centros con una cifra menor d’escolinos solicitantes, en tou casu mayor de cuatro o cinco.

La campaña informativa pola escolarización en Llingua Asturiana cuenta con un presupuestu de 30.000 euros y mantendráse en vigor hasta’l prósimu 21 de mayu. L’oxetivu esencial d’Educación y Cultura ye aportar al mayor númberu posible de pas y mas, y superar la cifra actual d’escolinos d’asturianu, que ronda los 20.000.

Tamién te podria gustar