Portada Sociedá El presidente de la RAG pide la oficialidá del asturianu y diz tar dispuestu a consensuar la norma eonaviega cola ALLA

El presidente de la RAG pide la oficialidá del asturianu y diz tar dispuestu a consensuar la norma eonaviega cola ALLA

by asturnet

El presidente de la Real Academia Galega, el recién escoyíu Xosé Luis Méndez Ferrín, declaró a los medios esta fin de selmana que ta a favor de la oficialidá del asturianu, anque non na zona del Eo-Navia, onde reclamó la oficialidá del “gallegu d’Asturies con un tratamientu especial”. El presidente del país vecín dixo qu’a él-y da rabia “muncha rabia, que l’asturlleonés seya cooficial en Mirando del Douro y reconocíu pola República Portuguesa, y l’asturianu nun lo seya n’Asturies dafechu”.

Pal presidente de la RAG les úniques llingües que se falen ente los ríos Navia y Eo son “el gallegu y el castellán” y poro, “han ser oficialies dambes dos”. Sicasí, el nuevu presidente del organismu gallegu acepta la posibilidá de llegar a un “consensu normativu” cola Academia de la Llingua Asturiana pal occidente d’Asturies, “siempres y cuando esta dexe d’asturianizar con coses como camudar la “ll” por “y” en pallabres como ‘trabayar’”, punxo como exemplu. Anque reconoz “l’occidente d’Asturies ye otra cosa, y tien de tener un tratamientu especial, y nós apoyamos les normes del gallegu d’Asturies del Navia-Eo”.

Amás Ferrín reconocío que l’occidente d’Asturies “ye un ámbitu que nun compete a Galicia”, pero señaló qu’él ta en contactu con movimientos culturales y persones del Navia-Eo. “Dellos de los nuesos escritores mozos son de la zona, como Eva Moreda, magnífica novelista en gallegu, que ye d’A Veiga, hai un importante cultivu del gallegu, unos autores más dialectales y otros mas normativos, pero muncho más que n’El Bierzu”.

Al rodiu del conflictu ente Galicia y Asturies por esta cuestión Ferrín dixo tar deseando “que desapaeza”, reconociendo ser “amigu de munchos escritores asturianos y de persones que defenden l’asturianu, polo qu’esti tema ta como envelenáu”. Pidió que quedare claro que ye “un gran amigu de la llingua asturiana”. Ya incluso l’Academia de la Llingua Asturiana espublizaba nel pasáu una obra de so, tornada al asturianu,-“Retornu a Tagen Ata”, y mientres que la editorial Trabe facía lo mesmo con “Doce cuentos”.

Sobre l’asturianu añadió “L’asturianu ye l’asturianu y forma parte d’una unidá llingüística venerable, antigua, que sobrevive hasta Portugal, y Lleón, y que tien que ser oficializaos dafechu, non como vergoñosamente ta hasta agora” a lo qu’añadió “Asturies ye mui complicada, tampoco nun ye nada malo”.

Si dalgo comparten la RAG y l’ALLA, acullá d’unos criterios filolóxicos que paez que nun acaben de coincidir, ye la falta de medios, yá que’l presidente de la institución gallega pidió tamién estos díes a tolos partíos políticos un pactu parllamentariu pa dotar a l’Academia de medios, casu asemeyáu al que socede cola ALLA, que lleva años col presupuestu conxeláu y con una sede que diba ser temporal y va pa los trenta años.

Tamién te podria gustar