Portada Sociedá El PP considera al asturianu “tema d’estáu” y espón ocho propuestes pa la so normalización social

El PP considera al asturianu “tema d’estáu” y espón ocho propuestes pa la so normalización social

by asturnet

El diputáu del Partíu Popular na Xunta Xeneral del Principáu Joaquín Arístegui ofreció ayer nuna rueda prensa la colaboración del so partíu na normalización de la llingua asturiana. Énte’l debate parlamentariu del Plan elaboráu pola Conseyería de Cultura y aprebáu pol Conseyu de Gobiernu del Principáu, Arístegui afirmó que’l so grupu va presentar ocho propuestes p’amestar al paquete de midíes normalizadores del gobiernu, que los populares califiquen de “insuficiente”.

Les propuestes del PP pa la normalización del asturianu refiérense na so mayoría a la enseñanza de la llingua que proponen espardir a tolos centros educativos de la rede pública; un plan d’evaluación y supervisión del desarrollu de los currículos d’asturianu; la inclusión de l’asignatura de llingua ente les materies optatives pa toles modalidaes de bachilleratu y la creación de secciones específiques de materiales relacionaos cola llingua y cultura asturianes en centros escolares. Tocante a la normalización social propiamente dicha, el PP propón entamar campañes informatives y divulgatives sobre l’asturianu nel ámbitu municipal y sobre les funciones de la Xunta de Toponimia. Tamién proponen campañes específiques empobinaes a la xente mozo y a les muyeres mayores de 30 años, los dos sectores que según, afirmó Arístegui, más ayenos tán a la realidá llingüística, según datos del so partíu.

El portavoz de los populares descartó na so comparecencia énte los medios que’l PP apueste pola oficialidá: “inda pa la mayoría d’asturianos la llingua ye un tema bien queríu, un 70 o un 80 por cientu tán en contra de cualquier obligatoriedá”. Ënte’l debate del Plan de Normalización Social del Principáu na XUnta Xeneral, Joaquín Arístegui, ofreció el diálogu y la colaboración del so partíu nun tema que calificó de “tema d’estáu” y nesi sen van les propuestes elaboraes polos populares. El diputáu del PP, criticó’l procesu siguíu pa elaborar el Plan de CUltura, nel que “nun se nos tuvo en cuenta” y afirmó que’l partíu de la oposición “nun quier un divorciu” sobre esti tema. Arístegui declaró que’l trámite parlamentariu de la xornada de güei “ha servir pa tender puentes ente tolos grupos, porque’l parlamentu ta pa llegar a alcuerdos.

Tamién te podria gustar