Portada Sociedá El PP amuesó’l so compromisu de resolver el conflictu llingüísticu na próxima reforma del Estatutu

El PP amuesó’l so compromisu de resolver el conflictu llingüísticu na próxima reforma del Estatutu

by asturnet

Una representación al más altu nivel del Partíu Popular d’Asturies visitó ayeri la II Amuesa d’Artistes pola Oficialidá organizada pol Conceyu Abiertu pola Oficialida. La delegación popular visitó les obres amuesaes col envís de “sofitar a les artes d’Asturies” asina como respaldar a la llingua y cultura asturianes.

La delegación del PP d’Asturies que visitó la II Amuesa d’Obres d’Arte pola Oficialidá tuvo encabezada pol Secretariu Xeneral de la Organización, Reiniero Álvarez; la candidata a l’alcaldía de Xixón y senadora por Asturies, Pilar Fernández Pardo; el presidente del PP en Cangas, Manuel Rodríguez Blanco; l’escritor y miembru de la executiva del PP en Xixón, Humberto González; la diputada autonómica Cristina Coto; y el conceyal Manuel Pecharromán; asina como dellos militantes del PP y de Nueves Xeneraciones del PP.
Pilar Fernández Pardo declaró que l’envís de la visita ye amuesar el sofitu del PP a los artistes asturianos, sorrayando que l’Amuesa d’Obres d’Arte pola Oficialidá ta compuesta na so totalidá por obres d’artistes asturianos. La senadora y conceyala xixonesa reclamó qu’esta nun “seya la última esposición” d’esti calter no referente al arte.
La conceyala xixonesa tuvo pallabres pa referise a la recién dimisión del Conseyu Asesor de la Llingua en Xixón, Conseyu al que respaldó na so decisión. Sobre la redacción de les Ordenances Municipales Fernández Pardo considera que se trata d’un incumplimientu del compromisu algamáu por PSOE ya IX en Xixón. La vocera del PP en Xixón dixo que nunca nun pudo sofitar estes Ordenances porque nunca nun llegaran. Según Pilar Fernéndez Pardo l’apoyu a la llingua asturiana, dende l’Ayuntamientu de Xixón, ye nulu polo qu’entiende la decisión adoptada pol Conseyu Asesor.

Pa Reiniero Álvarez, secretariu xeneral y diputáu de la formación na Xunta Xeneral del Principáu d’Asturies, la so presencia tenía l’enclín de reconocer l’esfuerzu d’un colectivu de la sociedá civil “que ye una parte importante de la sociedá asturiana”.
El Secretariu Xeneral del PP d’Asturies no tocante a les conversaciones que la formación ta teniendo col CAO dixo qu’esistía un “compromisu de resolver, y superar el problema llingüísticu na próxima reforma del estatutu”. Reiniero Álvarez afirmó que nos últimos trenta años “l’únicu avance llegal foi la Llei d’Usu del Asturianu”, aprobada en 1998 durante la presidencia de Sergio Marqués, y que “dende esi momentu nun se volvió a avanzar” na cuestió normativa. Reiniero Álvarez afitó qu’el Partíu Popular “ye’l gran partíu de la oposición, y alternativa de gobiernu” y que seimrpe amuesó una especial sensibilidá hacia la cuestión llingüística. Como preba de les sos pallabres citó la presencia de destacaos asturianistes nes files de la formación política.

El representante del Conceyu Abiertu pola Oficialidá, Fernando Ornosa, reconoció’l llabor desendolcáu pol Foru Arte Ciudá y pol Coleutivu de les Artes Plástiques d’Asturies por sofitar les reivindicaciones del CAO a la hora de cambiar el marcu llegal de la llingua asturina. Ornosa agradeció la presencia de la delegación popular nesta II Amuesa, asina como la sensibilidá amuesada pa que na próxima reforma del estatutu la “redacción del artículu cuartu se faiga a midida de tolos y toles asturianes”.

Tamién te podria gustar