Portada Emigración El pianu y la gaita asturiana emocionen a la colonia del Ecuador

El pianu y la gaita asturiana emocionen a la colonia del Ecuador

by asturnet

La ciudá de Guayaquil esfrutó los díes 24 y 27 de xunu de dos recitales qu’enllenaron d’asturianía’l Club de Campu Español de la ciudá ecuatoriana y el Teatru Centru d’Arte, nel marcu de los festeyos de la Verbena de San Xuan, organizaos pola Sociedá Española de Beneficencia.

Jesús Arevalo, al pianu, y Jose Manuel Fernández Guti, a la gaita, ufiertaron dos conciertos qu’axuntaron a un bon númberu d’espectadores y nos que dexaron claro que, depues de dos decades xuntos, la compenetración ente los dos ye una realidá.

Un representante del Gobiernu Asturianu principió l’actu, con unes palabres nes que destacó que “lo meyor que tien un pueblu p’amosase a los demás ye la so cultura tradicional, la expresión del so sentir más fondu, y la forma más universal de la cultura ye la música porque comparte’l mesmu llinguax”.

Jorge Pardo, xefe del gabinete de la Conseyería de Xusticia, Seguridá Pública y Rellaciones Esteriores del Principáu, asistió al segundu conciertu nel marcu del so viaxe oficial a Guayaquil, onde la colonia asturiana recibió per primer vez una visita institucional.

El representante asturianu presentó “los sones de la Asturies verde y montañosa que s’esparde con arguyu a lo llargo del mar Cantábricu. La gaita ye a Asturies lo que l’aire qu’alendamos ye pa cualasquier de nós, esencia de la so vida y del so ser”.

De Guti dixo que “ye maestru, interprete y compositor, músicu que supo entemecer tradición y modernidá poniendo la nuestra gaita na categoría d’instrumentu”; demientres qu’a Jesús Arevalo nomólu como “solista, compositor y profesor nel Conservatoriu de Música que consiguió una xenialidá: llograr que’l piano harmonice cola nuestra gaita nuna fusión tan sorprendente como deliciosa, frutu d’un trabayu d’investigación cenciellamente pa remembrar”.

Arevalo y Guti esgranaron un repertoriu con temes folclóricos d’Asturies, onde nun faltaron temes tradicionales nin composiciones escritas pol propiu Jose Manuel Fernández.

La canción ‘Guayaquil de mis amores’ foi una de les sorpreses de la velada, na que gaita y pianu sonaron a mou d’agradecimientu a la hospitalidá brindada a los asturianos polos habitantes d’eses tierres.

L’auditoriu correspondiólos acoyendo con emoción pieces como l’ ‘Himnu d’Asturies’, el ‘Vals de Naveo’, la ‘Muñeira de Llibardón’ o la ‘Polca de la Xana’, ente otres.

Jesús Arevalo y Jose Manuel Fernández nacieron n’Uvieu y empezaron nel mundu de la música siendo malapenes unos neños. Guti foi reconocíu como ún de los meyores gaiteros d’Europa y a el debese la ‘Marcha de Mayo’, tema compuestu pa la boda del Príncipe Felipe de Borbón y la Princesa Letizia. Pela so parte, Arevalo vien d’una familia hestóricamente lligada a la música y gústa-y definise como “afinador de pianos”.

Tamién te podria gustar