Portada Sociedá El Parlamentu autonómicu retoma l’actividá nun cursu políticu decisivu pa la normalización del asturianu

El Parlamentu autonómicu retoma l’actividá nun cursu políticu decisivu pa la normalización del asturianu

by asturnet

L’asturianu afronta una preba decisiva pa la so sobrevivencia. La Xunta Xeneral del Principáu retoma mañana l’actividá depués de les vacaciones de veranu y abre un cursu políticu nel qu’habrán determinase l’usu de la llingua na futura televisión autonómica, la postura de los grupos políticos sobro la oficialidá na inminente reforma del Estatutu d’Autonomía y l’aprobación y desendolcu del Plan de Normalización Sociollingüística.

Na xornada inagural de mañana, de momentu, una xuntanza de los portavoces parlamentarios decidirá l’orde del Plenu institucional que va cellebrase’l 7 de setiembre con ocasión del Día d’Asturies y debuxará les primeres llinies formales del denomináu ‘debate sobro l’estáu de la rexón’. A partir d’esa cita, la maquinaria política echará a andar y deberá analizar importantes asuntos sociollingüísticos.

El director xeneral de Promoción Cultural y Política Llingüística, Carlos Madera, prevé que’l Plan de Normalización -el documentu qu’estructura y planifica la política llingüística’l Gobiernu hasta 2007- tea llistu pa entrar en vigor nos prósimos meses. El testu, que’l director de la Oficina de Política Llingüística, Ramón D’Andrés, quier ver vixente como mui tarde nos primeros meses de 2005, empezará ser analizáu darréu polos altos cargos de la Conseyería de Cultura, y el momentu y el mou de la so aprobación dirán bastante de les intenciones del Gobiernu autonómicu pa cola llingua asturiana.

Col alderique de fondu sobro la reforma l’Estatutu d’Autonomía -na que l’asturianu xuégase bona parte’l so futuru en función de si se declara o non idioma cooficial-, los políticos podrán definir amás la proporción en que la llingua asturiana va emplegase na futura radiotelevisión pública asturiana, cuyes primeres emisiones regulares tán previstes pa mediaos de 2005. El nomamientu’l conseyu d’alministración, les directrices del Executivu y el propiu interés de los trabayadores del ente sedrán claves nesti aspectu.

Nel horizonte debúxense asinamesmo puntos d’inflexón que puen entainar la marcha de la normalización llingüística fuera les puertes del Parlamentu. Dos d’elles son la creación de nuevos servicios municipales de promoción del asturianu y l’interés de pas y alumnos na matriculación de los escolinos na asignatura de Llingua Asturiana, cuyu currículu ta a puntu de ser aprobáu pol Conseyu de Gobiernu.

Tamién te podria gustar