Portada Escéniques El Palaciu Valdés remata so centenariu col reestrenu de “L’As” como en 1920

El Palaciu Valdés remata so centenariu col reestrenu de “L’As” como en 1920

by redacción asturnews

El Teatru Palacio Valdés remata’l so centenariu cola representación n’esclusiva de la opereta “L’As”, la mesma cola que s’inauguró va un sieglu. Una producción esclusiva encargada pola Conceyalía de Cultura d’Avilés al traviés de la Fundación Municipal de Cultura y realizada pola Fundación Ópera d’Uviéu, que ta previstu reestrenar en función doble, el 22 y 23 d’avientu, a les 19 hores.

Un espectáculu únicu, que podrá representase si les restricciones pola pandemia del COVID-19 finen. Foi presentáu esta selmana nel teatru por Yolanda Alonso, conceyala de Cultura d’Avilés; el director xeneral de la Fundación Ópera d’Uviéu, l’avilesín Celestino Varela, y los tamién músicos d’Avilés Raúl Vázquez, director d’escena y adaptador de la obra, y el so director musical, Rubén Díez.

Recordó Alonso que “son tiempos difíciles, y esperamos que la meyora de la situación sanitaria déxenos esfrutar nel teatru d’esti acontecimientu. Dende’l primer momentu estrememos les midíes de seguridá, y demostremos que la cultura ye segura, a pesar de que la pandemia tresmanó toos los nuesos planes para esti centenariu”.

La conceyala de Promoción de Ciudá echó la vista pa trás: “El 10 d’agostu de 1920 inaugurábase’l nuesu Teatru cola representación de ‘L’As’. Los tiempos camuden, y Avilés y Asturies pocu paecer a les d’entós. Si va un sieglu la compañía de la Reina Victoria de Madrid punxo en marcha la función, güei foi la collaboración ente la Fundación Municipal de Cultura y xuna de les instituciones más importantes de la llírica n’España, la Ópera d’Uviéu, la que fixo posible esta celebración, col reestreno de la mesma obra”.

Destacó Alonso “la relevancia d’esta granible collaboración, col mio agradecimientu a un avilesín como Celestino Varela, y a los nuesos músicos Rubén Díez y Raúl Vázquez, pos la participación de los profesionales d’Avilés nel proyectu foi clave”. Xuna collaboración, recordó, “que tuvo un espectacular anticipu n’agostu, cola actuación de la Ópera d’Uviéu dende los balcones del Teatru, cuando festexamos los sos cien primeros años, na que, ente otres pieces, interpretóse un fragmentu de “L’As”.

L’adaptación que se escenificará sobro la obra “L’As. Vodevil en trés actos”, versión castellana de José Juan Cadenes y Emilio Sánchez Pastor a partir del llibretu de Hennequin y De Gorsse, ye una función en dos actos preparada por Raúl Vázquez pa esta ocasión sobro la música de Rafael Caleya. La dirección d’escena ye del propiu Vázquez y la dirección musical, de Rubén Díez. Tien xuna duración envalorada d’unes dos hores.

Ponela en marcha foi posible gracies a la conxunción de la esperiencia de la Fundación Ópera d’Uviéu y la collaboración de la Fundación Municipal de Cultura del Conceyu d’Avilés. Tamién formalizaron el so sofitu la Fundación EDP, l’Autoridá Portuaria d’Avilés, FCC y Glencore.

Tamién te podria gustar