Portada Lliteratura El Palaciu Valdecarzana acueye la presentación del llibro ‘Dos Patries’

El Palaciu Valdecarzana acueye la presentación del llibro ‘Dos Patries’

by redacción asturnews

Esti próximu xueves 16 d’avientu presentase nel Palaciu Valdecarzana, a les 18 hores, el llibru ‘Dos patries’, una obra de Pablo Fernández Miranda que sigue’l relatu que yá empezó l’autor cola so primer obra sobro la tema: “Voi Triar les sos cais nuevamente”, qu’arrincaba cola evacuación de los neños dende España al españar la guerra civil y acababa en 1942, cuando llega’l primera repatriáu (Tinu, el padre del autor), combatiente nel Exércitu Coloráu y prisioneru nos campos de concentración de Finlandia.

Esta segunda obra, ‘Dos Patries’, l’autor enmarca aquella narración col tiempu de dificultá que soportaron  n’España esos primeres repatriaos y, al empar, les que sufrieron los neños” mientres la Gran Guerra, la postguerra y la posterior torna de 1956. Na presentación va intervenir l’autor y la concejala de Cultura, Yolanda Alonso, acompañada pol representante de l’Asociación de los Neños de Rusia, Francisco Llagu Cuesta.

La obra de Pablo Fernández Miranda alude a los más de trés mil neños y neñes d’España que fueron sacupaos, mientres la guerra civil, a l’antigua Unión Soviética (URSS). La mayoría organizadamente en 1937, dende los puertos d’El Musel (1.500) y del de Santurce (Vizcaya) (3.100). Acompañar maestros, educadores y asistentes.

Ellí, na URSS, fueron curiaos y educaos, pero en 1941, cuando les fuerces de la Exa nazi invadieron la Unión Soviética, sufrieron los rigores de nuevu d’esa tarrecible guerra, la 2ª GM.

D’aquellos neños y neñes, abargana de doscientos viven entá y atópense partíos per dellos países. Unes escases decenes viven en Rusia, y n’España unos cientu cincuenta. En menor midida, n’otros destinos d’Europa o Hispanoamérica, colos que los contactos allóñense progresivamente.

‘Dos Patries’ da empiezu col regresu a España del primera repatriáu ente los trés mil neños sacupaos a la Unión Soviética mientres la guerra civil española. Un conmovedor viaxe poles alcordances, la llucha pola vida y la torna, tanto de Tinu como de munchos miles, que zarapicaron con una España, más madrasca que madre, que llegó a maltratalos ya inclusive ponelos so barruntu. Estes vides y alcordances de los neños y neñes de la Guerra” modelen unu de los escenarios más desgarradores, desconocíos y apasionantes de la hestoria del nuesu pasáu recién. A última hora, memoria española que xune a vivos y muertos y que s’abraza de forma indixebrable a la rusa en forma de suaños, esperances, velees, dolor, allegríes, soledá, esraizadura y heroísmu.

El llibru tamién se presentó n’otros conceyos del territoriu español y el Conceyu d’Avilés quíxose sumar a una iniciativa d’una asociación que pretende que permaneza na memoria les vicisitúes poles que tuvieron que pasar una infancia martirizada pola guerra y que tuvo qu’abandonar a les sos families pa sobrevivir.

Tamién te podria gustar