Portada Educación El númberu d’estudiantes de Llingua supera los 20.000 pesie al descensu de la natalidá

El númberu d’estudiantes de Llingua supera los 20.000 pesie al descensu de la natalidá

by asturnet

Seiscientos alumnos más qu’hai un añu. Los colexos ya institutos públicos del Principáu abren 2005 con un total de 20.122 estudiantes de Llingua Asturiana, depués del recuentu definitivu de datos de la Conseyería d’Educación y Ciencia, cifra qu’amuesa un creciente interés de los escolinos por recibir enseñances d’asturianu, pesie a que nes aules hai menos alumnos por mor d’un descensu sosteníu de la natalidá.

Por niveles educativos, y según los datos oficiales proporcionaos a Asturnews pola Conseyería, 16.296 estudiantes cursen anguaño l’asignatura de Llingua en Primaria, mientres que los centros de Secundaria sólo acueyen a 3.826 alumnos d’asturianu. Dambes cifres suponen un avance respecto al cursu escolar pasáu, nel que se rexistraren unos 10.000 escolinos en Primaria y aprosimadamente 3.500 en Secundaria.

Pa meyorar esos umbrales, les conseyeríes d’Educación y de Cultura llanciaron, en mayu pasáu, una campaña p’alitar la matriculación de los estudiantes d’institutos y colexos públicos na asignatura de Llingua Asturiana -de gallego-asturianu, na comarca’l Navia-Eo-, traducida na difusión de 30.000 dípticos y miles de cartelos nos centros d’enseñanza.

Ensin embargu, la presencia del idioma asturianu sigue siendo ún de los puntos febles na normalización llingüística a los güeyos del movimientu asturianista: La Xunta pola Defensa de la Llingua convocó y lideró nel mes de payares una fuelga na Secundaria pola dignificación de les enseñances d’asturianu nel sistema públicu, y esa mesma organización entregará mañana simbólicamente’l premiu negativu ‘Andrés Solar’, el ‘Madreñazu’, al propiu conseyeru d’Educación, José Luis Iglesias Riopedre.

N’otru frente, l’Asociación de families pola escolarización n’asturianu recláma-y al Gobiernu autonómicu un mínimu d’un profesor de Llingua por centru nel prósimu cursu académicu.

Archivu. Bermeyu recláma-y a Valledor un mínimu d’un profesor d’asturianu por centru pal prósimu cursu escolar

Tamién te podria gustar