El Muséu del Pueblu d’Asturies amuesa en Xixón l’Asturies en 3D

12 agostu 09:00 2019 Imprimir

El Muséu del Pueblu d’Asturies vien ufriendo dende esta selmana pasada una esposición audiovisual de fotografía estereoscópica que tien por títulu Audiovisual en 3D y qu’amuesa 114 fotografíes estereoscópiques tomaes ente 1891 y 1936. 

Les fotografíes, tomaes en distintos ámbitos del país astur por una serie de fotógrafos aficionaos, enseñen la vida d’Asturies naquellos años: vistes de ciudaes y villes, interiores de cases, el trabayu nel campu y l’industria, pueblos y paisaxes, mercaos y romeríes, carreteres con coches de caballos y los primeres automóviles, estaciones de ferrocarril y trenes, los puertos de mar, el bañu na sablera, etc. Gracies al relieve de les imaxes en 3D, l’espectador tien la sensación de treslladase a otru tiempu y a otros espacios, y somorguiase nel pasáu.

L’interés por llograr imaxes en relieve ye bien antiguu. L’investigador que llogró les primeres resultancies foi l’inglés Charres Wheatstone (1802-1875) que, en 1838, estableció’l principiu básicu de la visión estereoscópica: la capacidá que tien el nuesu celebru d’interpretar les dos imaxes distintes que vemos per cada güeyu como xuna mesma cosa dotada de fondura. La visión en relieve consíguese mirando simultáneamente con dambos güeyos dos imaxes d’un mesmu oxetu que fueren rexistraes dende dos puntos de vista distintes, calteniendo xuna separación igual o proporcional a la de los nuesos güeyos, y emplegando pa ello un estereoscopiu. La presentación de la fotografía en París, en 1839, foi acoyida con entusiasmu polos investigadores nel campu de les trés dimensiones. Aína fixéronse daguerrotipos y fotografíes en papel con esta técnica, según visores estereoscópicos. L’escocés David Brewster (1781-1868) llogró ameyorar l’efectu de la representación tridimensional buscáu cola fotografía estereoscópica, por aciu l’inventu d’una cámara dotada de dos oxetivos pa captar la doble imaxe y un visor pa la so contemplación. El fin yera afigurar imaxes realistes y nítidas dotaes d’un marcáu efectu de fondura.

La fotografía estereoscópica tuvo un gran ésitu dende finales del sieglu XIX hasta los años 30 del sieglu XX. N’Asturies foi práctica bien estendida ente fotógrafos burgueses como Juan del Castillo Díaz-Calderón, de Xixón/Xixón; Gaspar Díaz Valdés-Hevia, de Xixón Xixón; Fernández Villaverde, de Madrid ; Pedro García Mercáu, Llibardón (Colunga); Antonio López Miranda, de Souto los Infantes (Salas); Adolfo Llavona Vienta, d’Uviéu/Uviéu; José María Noriega Romanu, de Llanes; Luis Rivero Balbín, de Seloriu (Villaviciosa) y Celso Gómez Argüelles, d’Uviéu / Uviéu.

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