Portada Sociedá El Muséu Arqueolóxicu Nacional celebra 150 años d’hestoria con 150 ayalgues

El Muséu Arqueolóxicu Nacional celebra 150 años d’hestoria con 150 ayalgues

by redacción asturnews

El Muséu Arqueolóxicu Nacional (MAN) celebra’l so 150 aniversariu con “El poder del pasáu. 150 años d’arqueoloxía n’España”, una amuesa qu’abrió esti miércoles y que, al traviés de 150 ayalgues llegaes de casi 70 museos nacionales, homenaxea a la hestoria y evolución de l’arqueoloxía española.

“Cuando me propunxeron comisariar una esposición qu’al traviés de 150 oxetos amosara 150 años d’hestoria de l’arqueoloxía española, pensé que yera un retu difícil”, reconoció esti día na presentación de l’amuesa Gonzalo Ruiz Zapatero, catedráticu de Prehistoria na Universidá Complutense de Madrid.

A pesar del retu, fixo un percorríu con pieces “de too tipu”: fósiles humanos, obres d’arte, pieces de la vida cotidiana “de xente humilde” que s’entemecen con oxetos que fueron creaos para estremar el poder y con dalgunos que pertenecieron a reis, dotes funeraries, ya inclusive una llei en bronce, la más antigua d’España.

“L’arqueoloxía d’España si demuestra daqué ye la llección de considerar que la hestoria de cada unu, la hestoria del país, de tol planeta, ta estrechamente interconectada. L’arqueoloxía de les etapes más alloñaes si enséñanos daqué ye a valorar la gran diversidá de la cultura humana”, opinó.

Esta amuesa tamién yera un desafíu, añedió’l comisariu, porque teníen que cuntar cola arrogancia de los museos ya instituciones -68 en total- que tuvieren dispuestos a dexar parte del so patrimoniu de manera temporal, y porque la so misión nel MAN nun yera axuntar les pieces, sinón cuntar al traviés d’elles esa hestoria. “Esa memoria material del pasáu tendría de sirvir por que de una forma llibre, crítica y llimpia la ciudadanía pueda ser empoderada al traviés de la conocencia de la so propia hestoria, de la verdadera hestoria, non d’hestories sesgadas”, indicó Ruiz Zapatero.

Tamién te podria gustar