Portada Patrimoniu El Ministeriu de Cultura da-y prioridá a les actuaciones en Tito Bustillo y el monasteriu de Corniana

El Ministeriu de Cultura da-y prioridá a les actuaciones en Tito Bustillo y el monasteriu de Corniana

by asturnet

El yacimientu prehestóricu de Tito Bustillo y el monasteriu de San Salvador de Corniana. Eses son les dos prioridaes del Ministeriu de Cultura p’Asturies en 2004 y como tales figurarán, antes de fin d’añu, en sendos convenios firmaos col Gobiernu autonómicu. La ministra de Cultura, Carmen Calvo, precisó n’Uviéu que namás va realizase el 12 por cientu de los proyectos culturales comprometíos pal Principáu pol ex ministru de Fomentu, Francisco Álvarez Cascos.

Y sedrá esa cifra, sostuvo Calvo, porque sólo el 12 por cientu de les iniciatives anunciaes por Cascos con cargu al denomináu 1 por cientu cultural -porcentaxe destináu por llei a actuaciones culturales en cada inversión ministerial que supere los 100 millones de pesetes- tán en marcha. El restu, una llarga llista na que s’inclúin proyectos como’l Muséu Militar de Trubia, quedarán en suspensu por ser anuncios que, según Calvo, ficiéronse en ruedes de prensa “nes que llegaron a comprometese 28 millones d’euros en diez minutos” y llueu nunca nun se concretaron, careciendo incluso de dotación presupuestaria.

Nesti sen, la ministra de Cultura aseguró que nos ocho años de gobiernu’l Partíu Popular, n’Asturies namás s’invirtieron 7 millones d’euros con cargu al 1 por cientu cultural, una cifra enforma menor a la comprometida y qu’amás repartióse acordies col collor políticu de los ayuntamientos: Tres cuartas partes del dineru recibiéronlu iniciatives allugaes en territoriu de corporaciones llocales gobernaes pol PP.

Calvo quier cambiar esa tendencia y sostién que “nun va parar obres que yá tán en marcha”, pero avisa darréu que namás va respetar aquellos proyectos nos que’l so ministeriu tien “obligaciones xurídiques y presupuestaries” de continuidá respecto a los sos predecesores: los que yá tán n’execución.

Nel ‘purgatoriu’ de les iniciatives queden por agora, poro, les actuaciones qu’anunció Cascos pero que nun tienen “reflexu presupuestariu”, y qu’entrarán na nueva planificación que Principáu y Ministeriu concretarán nesta llexislatura. Antes de nada, sacaránse alantre la meyora de Tito Bustillo, manteniendo’l proyectu que defende’l Gobiernu autonómicu y esperando, según la ministra, la collaboración del Ayuntamientu de Ribesella; y la recuperación integral del monasteriu de Corniana, onde, aseguró Calvo, “hai un claustru qu’esbarrumba y otru que yá ta remocicáu”, n’alusión a l’actuación yá fecha con perres del Principáu y a la pendiente de financiación del Estáu.

Nes dos hores de xuntanza que mantuvieron ayeri la ministra y el presidente autonómicu, Vicente Álvarez Areces, ocuparon asinamesmo un llugar destacáu el Plan Director del Prerrománicu, les diverses efemérides qu’Asturies cellebrará nel próximu 2008 y el 25 aniversariu que la Fundación ‘Príncipe de Asturias’ conmemora a partir de la seronda del añu qu’entra.

Tamién te podria gustar