Portada Música El meyor añu de la hestoria de la música en vivu n’España foi 2018

El meyor añu de la hestoria de la música en vivu n’España foi 2018

by redacción asturnews
Foto: Venue Magazine (https://www.flickr.com/photos/venuemag/)

La industria del directu n’España rexistró en 2018 el meyor añu de la so hestoria en términos de facturación, al collechar un récord de 334 millones d’euros, según el décimu Anuariu de la Música En Vivu, presentáu esti llunes en Madrid.

Tratase del quintu exerciciu consecutivu de xubíes, siendo esta postrera la de mayor volume, un 24,1 % más de crecedera, que dexa’l sector en niveles cimeros a los rexistraos inclusive antes de la crisis, que “ruempe la dinámica de perdes vivida especialmente de 2009 a 2012” y que vien reforzar “el pesu específicu d’esti sector como pata fuerte de la música”.

L’Asociación de Promotores Musicales (APM), la mayoritaria del sector con 74 empreses y más del 80 % de la facturación del país, achacó en rueda de prensa estes cifres a la menor presión tributaria (tres rebaxar del IVA en 2017), a la crecedera esponencial” del turismu musical y tamién “al azar” que dexó una axenda llena d’estrelles globales que recalaron n’España. Ente los responsables d’esos datos, atópase Bruno Mars, l’artista internacional que más públicu rexuntó nes sos cites nel país (110.000 persones). Por detrás, Ricky Martin (en diez “shows” axuntó a casi 80.000 persones) y Shakira (71.000 espectadores en cinco espectáculos).

Les referencies nacionales tuvieron tamién un pesu significativu y llama l’atención la “increíble ya interesada casualidá” del empate na cabeza de la xira d’Operación Trunfo y la de Pablo Alborán, con 288.650 espectadores (en 24 y 30 conciertos, respectivamente). Siguiéronlu Fito & Fitipaldis, Pablo López y Dani Martín.

Un añu más tamién foi bien importante’l papel de los festivales. Asina, nel podiu de los macroeventos reinaron Arenal Sound de Burriana (Castellón) y Aguamala Sunbeach Festival de Cullera (Valencia), dambos con 300.000 asistentes en 6 xornaes, per delantre del madrilanu Mad Cool, con 240.000 pero en solu trés díes. Per detrás figuren Primavera Sound de Barcelona (220.000 persones en 5 xornaes), el albaceteño Viña Rock de Villarrobledo (210.000, en 3), Rototom Sunsplash (208.000 en 7 díes) y FIB (170.000 en 4), los dos en Beniccàsim (Castellón), el almeriense Dreambeach Villaricos de Cueves de Almanzora (155.000, 5), el malagueñu Weekend Beach Festival de Torre del Mar (140.000 en 3) y el Sónar de Barcelona (126.000 en 3 díes).

Tocantes a los que tienen formatu de ciclu, el primeru foi’l Festival Starlite de Marbella (Málaga) con 121.036 espectadores. Detrás, el gaditano Concert Music Festival de Chiclana de la Frontera (100.000 asistentes), el canariu Mar Abiertu (76.2000), el madrilanu Nueches del Botánicu (70.000) y Jardins de Pedralbes, en Barcelona (59.800).

Al respective de si les cifres de 2018 pudieren nun ser más qu’un espeyismu, reconocieron que “les sensaciones de 2019 nun son tan bones como les del añu pasáu”, pero abstuviéronse de comentar más ensin datos fiables a la so disposición. “Ye cierto que les últimes cifres fueron bien bones y nun sería estrañu que s’estabilizaren o hubiera un llixeru descensu en 2019 por pura corrección. Hai enforma de coyuntural na música, porque vivimos un momentu de munches xires internacionales, pero tamién hai un componente estructural qu’apunta a una recuperación clara”, apuntó Albert Salmerón, acabante reelexir presidente de la APM.

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