Portada Música El guitarrista Paco de Lucía algama’l ‘Príncipe’ de les Artes por trascender fronteres y estilos

El guitarrista Paco de Lucía algama’l ‘Príncipe’ de les Artes por trascender fronteres y estilos

by asturnet

Premiu a la constancia. El guitarrista gaditanu Francisco Sánchez Gómez, conocíu como Paco de Lucía y consideráu mayestru absolutu del toque flamencu depués d’una carrera musical entamada a los seis años d’edá, algamó esti mediudía el ‘Príncipe de Asturias’ de les Artes 2004, en reconocencia a la so decisiva aportación a la música de raigón y a la relevancia mundial del so llabor.

Na so acta, el xuráu destaca a de Lucía por “trascender fronteres y estilos y ser anguaño un músicu de dimensión universal”, y eloxa al artista andaluz porque “too cuanto pue espresase coles seis cuerdes de la guitarra tá nes sos manes, que s’animen cola emocionante fondura de la sensibilidá y la llimpieza de la máxima honradez interpretativa”.

Nacíu na llocalidá d’Alxeciras en 1947 y aniciáu nel toque pol so pá, que lu alitaba a estudiar guitarra hasta diez hores diaries, Paco de Lucía subió a los escenarios a los 12 años d’edá como integrante’l dúu ‘Los Chiquitos de Algeciras’ y consagróse en 1970 con ocasión de la so intervención nun festival n’homenaxe a Beethoven en Barcelona.

Mui prósimu a ‘Camarón de la Isla’, consideráu el meyor ‘cantaor’ de tolos tiempos, y defensor del trabayu diariu frente a los que s’enfoten na “xenialidá espontánea”, De Lucía exerció una influyencia decisiva sobro’l toque flamencu que cambió la so concepción hasta en tres ocasiones. La so obra ta recoyida en 24 discos nos que s’atopen aprosimaciones al jazz, a la música clásica y a los ritmos brasileños.

Ente los candidatos que tamién optaben al ‘Príncipe’ de les Artes 2004 figuraben amás los músicos Bob Dylan, Bruce Springsteen y Chavela Vargas; el baillarín francés Maurice Béjart y el cineasta manchegu Pedro Almodóvar, toos ellos dientro d’una llista de 50 aspirantes qu’el xuráu analizó a lo llargo de tola xornada d’ayeri.

El Premiu ‘Príncipe de Asturias’ de les Artes, que l’añu pasáu recayó nel creador plásticu Miquel Barceló y ta concebíu pa distinguir el llabor de persones o collectivos destacaos na arquitectura, cinematografía, dancia, escultura, música, pintura y demás espreciones artístiques, ye’l sestu de los ocho galardones que concede la Fundación ‘Príncipe’, y marca’l fin de la primer fase de concesión de los galardones, hasta qu’en setiembre prósimu se fallen los ‘Príncipe’ de Deportes y Concordia.

Nel palmarés de premiaos en 2004 yá figuren l’escritor Claudio Magris (Lletres), l’economista Paul Krugman (Ciencies Sociales), el periodista Jean Daniel (Comunicación ya Humanidaes), el Programa ‘Erasmus’ (Cooperación Internacional) y un equipu plurinacional de cinco oncólogos (Investigación Científica).

Web oficial del artista

Tamién te podria gustar