Portada Escéniques El grupu Trama recupera 25 años de teatru aficionáu nuna esposición retrospectiva

El grupu Trama recupera 25 años de teatru aficionáu nuna esposición retrospectiva

by asturnet

Pachín de Melás, Gloria Fuertes, Henrik Ibsen y Antonio Buero Vallejo tienen asuntos comunes na parroquia xixonesa de Granda. El grupu de teatru aficionáu Trama, fundáu nesa llocalidá en 1979 y con 19 montaxes de 18 autores al llombu, repasa los sos 25 años d’hestoria con una esposición retrospectiva na que promete “amosar los nuesos interiores, lo qu’hai ente bambalines”.

Decoraos, pieces de vestuariu, recortes de prensa y testos varios, ente otros elementos, dan-y vida a una amuesa que pue visitase hasta’l prósimu domingu nel Centru de Cultura Antiguu Institutu de Xixón, de 10 a 14 hores poles mañanes y de 16 a 20,30 nel horariu de tarde, na que los componentes del grupu teatral evoquen el so recorríu en comuña y ufren espone-y al públicu “namás la puntina’l velu, porque la verdadera farsa gurdámosla pa nosotros”.

Entamáu en 1979 y protagonista d’una primer representación un añu depués, el collectivu Trama entamó ente 1983 y 2001 unes xornaes de teatru aficionáu en Granda qu’algamaron gran siguimientu. Sólo en 1980, el grupu llevó a escena cuatro obres: ‘El filandón’ y ‘Un xuiciu faltes’, del dramaturgu xixonés Pachín de Melás; la comedia costumista ‘El adiós a la quintana’, d’Antón de la Braña; y el montaxe ‘Papá Guitiérrez’, de Francisco Anguita.

A esos nomes siguiéronlos, nel hestorial de Trama, otros de sonadía como los de Gloria Fuertes, William Shakespeare, Álvaro de Laiglesia, Federico García Lorca y Henrik Ibsen, autores cuyes obres tomaron cuerpu nos actores del collectivu xixonés.

Ente otros galardones, Trama algamó en 2002 el premiu al meyor actor principal, meyor protagonista secundariu y meyor vestuariu nos alcuentros teatrales d’A Veiga d’Eo. El collectivu prepara agora l’estrenu, previstu pal añu qu’entra, de la obra ‘El servidor de dos patrones’, con testu de Carlo Goldoni.

Tamién te podria gustar