Portada Festival de Lorient El Grupu de Baille Tradicional de Fitoria estrenó en Lorient el so prestosu espectáculu de 25 Aniversariu

El Grupu de Baille Tradicional de Fitoria estrenó en Lorient el so prestosu espectáculu de 25 Aniversariu

by asturnet

El Grupu de Baille Tradicional de Fitoria amosó una prestosa actuación nel Festival intercélticu de Lorient, na qu’estrenó l’espectáuculu que preparara a lo llargo d’esti añu y col que quier homenaxear l’aniversariu la so fundación, ha 25 años. Una bien filvanada escoyeta de dances y bailles tradicionales dexaron satisfechu al desixente públicu de la villa bretona, con Pericotes bien desenvueltos y pieces más populares como’l tradicional boleru.

Anguañu, el grupu ta formáu por más de 20 persones ente gaiteros, tamboriteros, pandereteres y pareyes de baille. Penriba de cualquier otros, los intrumentos más utilizaos nes actuaciones del GBTF son la gaita, el tambor, la pandereta, el panderu, castañueles y pitos. Sicasí, en dalgunes actuaciones úsase tamién l’acordión diatónica, el bombu, el vigulín, la flauta o la payel.la, como ficieron en Lorient.

El Grupu de Baille Tradicional de Fitoria (GBTF) fundóse en 1989 col nome d’Asociación Folclórico-Cultural San Antonio de Fitoria, baxo la direición de Joaquín Ruiz Prado. Nel so entamu, el grupu foi creáu pa participar nes fiestes patronales del pueblu, n’honor a San Antonio. Y nos primeros años de vida del grupu la influencia de Coros y Danzas de la Sección Femenina tanto nos bailles como na indumentaria foi patente nel GBTF. Pasín a pasu, esa distorsión de la tradición asturiana, alitada pol afán d’uniformidá de les décades anteriores foi quedando atrás gracies al interés creciente del grupu na investigación del folclore asturianu.

Esto foi dando llugar a la recopilación de pieces y bailles tradicionales recoyíos per tola xeografía d’Asturies y que pasaron a formar parte del repertoriu del grupu.

El Grupu de Baille Tradicional de Fitoria pon especial procuru na tresmisión de los bien de cantares, bailles y dances de les diferentes fasteres d’Asturies, cuidando de ser fiel al so orixe y dando amuesa de la gran bayura cultural asturiana.

La indumentaria utilizada nel GBTF correspuende al traxe tradicional asturianu utilizáu dende finales del sieglu XVIII hasta la metá del sieglu XIX. Si bien anguañu esta indumentaria tal cual nun ye usada davezu n’Asturies nos llabores diarios, sí representa la última forma autóctona de vestimenta del pueblu asturianu enantes del espoxigue de les nueves modes que llegaron a Asturies cola meyora de les comunicaciones a partir de 1850.

Tamién te podria gustar